افتتاح های ناچیز چند کیلومتری عاقبت بزرگراه نقده- پیرانشهر- تمرچین!

سرویس آذربايجان غربى- طول کلی پروژه احداث بزرگراه نقده- پیرانشهر- تمرچین ۴٢ کیلومتر است و سال گذشته تنها ٢.٢ کیلومتر از این پروژه افتتاح شد و نیمه نخست امسال هم قرار است ٨ کیلومتر از آن آسفالت شود، این درحالی است که وزیر وقت راه و شهرسازی در جریان بازدید از این پروژه گفته بود: مشکل اعتباری وجود ندارد و در کمترین زمان ممکن پروژه به پایان می رسد.

به گزارش کردپرس، سید محسن حمزه لو در بازید از عملیات اجرایی تعریض و بهسازی جاده بین‌المللی نقده- پیرانشهر-تمرچین گفت: بخشی از عملیات به دلیل مجاورت در خطوط انتقال گاز را کند کرده است، اما پروژه‌ احداث بزرگراه نقدهپیرانشهرتمرچین در دو قطعه به طول ٢۵ کیلومتر اجرا می‌شود که برنامه‌ریزی شده در نیمه اول امسال ٨ کیلومتر از محور آسفالت شود.

حمزه‌لو با اعلام اینکه ۶٢ دستگاه ابنیه فنی در این پروژه احداث می‌شود، ادامه داد: عملیات خاکبرداری به حجم ١٨٠ هزار مترمکعب در قطعه دوم این پروژه اجرا و روند تکمیل بزرگراه بین‌المللی نقده- پیرانشهر- تمرچین سرعت می‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: طول کلی پروژه احداث بزرگراه نقده- پیرانشهر- تمرچین ۴٢ کیلومتر تعریف شده که ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به طول ٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر در سال گذشته انجام شد.

او تاکید کرد: اهمیت بزرگراه بین‌المللی نقدهپیرانشهرتمرچین به اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین و مرز مشترک استان با عراق برمی‌گردد. همچنین منابع مالی لازم این پروژه از طریق اعتبارات ملی و استانی و مشارکت بانک در قالب ماده ۵۶ تأمین شده است.

حمزه لو گفت: مقرر شد عملیات ترانشه‌برداری و خاکبرداری با لحاظ مقررات تأمین ایمنی در مجاورت خطوط انتقال گاز ادامه پیدا کند.

گفتنی است؛ تابستان سال ٩٩ محمد اسلامی، وزیر وقت راه و شهرسازی کشور در جریان بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر گفته بود: تکمیل پروژه چهاربانده کردن محور تمرچین به نقده مشکل اعتباری ندارد و در کمترین زمان ممکن به پایان می رسد.

تابستان سال ١٤٠٠ نیز طول ٢.٢ کیلومتر این پروژه از ابتدای ورودی شهر پیرانشهر شروع و تا انتهای پیچ پادگان ارتش به عنوان فاز اول به سرانجام رسید.

اکنون با گذشت بیش از یک سال هنوز هم این پروژه به صورت فاز تا فاز افتتاح می شود!!

کد خبر 30996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha