امینه شن یاشار: اردوغان چگونه سر راحت بر بالین می گذارد؟

سرویس ترکیه - امینه شن یاشار مادر کرد اهل سوروچ از اردوغان پرسید که با این همه ظلم و بی عدالتی چگونه می تواند به زندگی راحت خود ادامه دهد؟

به گزارش کردپرس، امینه شن یاشار بانوی کرد اهل سوروچ، در 386 مین روز از تحصن خود در مقابل دادگستری اورفا، از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) پرسید که با این همه ستم و بی عدالتی چگونه می تواند به زندگی آرام خود ادامه دهد؟ خانواده شن یاشار باز هم خواستار انتشار اسناد پرونده کشتار اعضای خانواده شان شدند.

امنیه شن یاشار اکنون بیش از یک سال است که با درخواست دادخواهی درباره فرزندانش در مقابل ساختمان دادگستری اورفا تحصن کرده است. او در گفتگو با خبرنگار مزوپوتامیا، با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان گفت: «ما می خواهیم که روزه مان را در خانه بگیریم. اما تا عدالت اجرا نشود، از اینجا تکان نخواهیم خورد.»

شن یاشار با خطاب قرار دادن اردوغان گفت: «اردوغان چگونه می تواند در کنار فرزندانش نشسته و افطار کند. با این همه ستم روزه او چگونه قبول می شود؟ اردوغان چگونه سر راحت بر بالین می گذارد؟ ما بیش از یک سال است که در اینجا نشسته ایم. آیا اردوغان هیچ وجدانی ندارد؟ اردوغان اصلا به خدا ایمان دارد؟ کسی که چنین ظلمی می کند چگونه جواب خدا را خواهد داد؟»

فرید شن یاشار پسر امینه شن یاشار نیز با بیان این که 4 سال است که پرونده قضائی کشتار اعضای خانواده اش از سوی دادستانی محرمانه اعلام شده است، خواستار آشکار شدن اسناد این پرونده شد.

گفتنی است، در دوران تبلیغات انتخابات گذشته مجلس ترکیه، همسر و دو پسر امینه شن یاشار در حمله مسلحانه افراد و اعضای خانواده ابراهیم خلیل ییلدیز نماینده AKP جان خود را از دست دادند و پسر دیگر او به زندان افتاد. امینه شن یاشار بیش از یک سال است که با درخواست اجرای عدالت درباره اعضای خانواده اش و آزادی پسرش از زندان، در برابر ساختمان دادگستری اورفا بست نشسته است.

کد خبر 29827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha