عضو ارشد چارچوب هماهنگی: بارزانی در نفت جنوب عراق، سرمایه گذاری کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی جریانات شیعه عراق اعلام کرد مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات در شرکت های سرمایه گذاری در میادین نفتی جنوب عراق، سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "جبار المعموری" در این باره گفت: مسعود بارزانی از طریق سرمایه گذاری گسترده در زمینه شرکت های سرمایه گذاری نفت جنوب عراق، برای ایجاد بازوان اقتصادی دارای نفوذ و سلطه بر نفت این منطقه تلاش می کند.

المعموری افزود: این موضوع دیگر محرمانه نیست و بررسی ساده اوضاع شرکت های مذکور و چارچوب تأمین مالی آنها، زوایای پنهان بسیاری از امور را مشخص می کند.

عضو ارشد چارچوب هماهنگی تصریح کرد: این سرمایه گذاری، اهداف چند منظوره و با رنگ و بوی سیاسی دارد. به همین دلیل لازم است با توجه به خطرناک بودن این سرمایه گذاری و تأثیر آن بر سرنوشت ثروتی که منبع اصلی درآمد کشور شمار می آید جزئیات این امر برای افکار عمومی تبیین شود.

یادآور می شود عارف حمامی عضو ائتلاف دولت قانون پیشتر اعلام کرده بود اکثر قراردادهای شرکت های فعال در استان های نفت خیز جنوب و مرکز عراق به احزاب کرد تعلق دارد که تحت پوشش اسامی افراد خارجی بسته شده اند.

کد خبر 28991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha