افشای تماس تلفنی دولت باغچه لی با شاگرد قدیمی اش مرال آکشنر

سرویس ترکیه - روزنامه نگار مشهور ترکیه تماس تلفنی دولت باغچه لی رهبر MHP و فخر الدین قوجا وزیر بهداشت AKP را  با مرال آکشنر رئیس حزب خوب افشا کرد.

به گزارش کردپرس، احمد تاکان روزنامه نگار مشهور ترکیه از تماس تلفنی دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) با شاگرد قدیمی و هم حزبی سابقش مرال آکشنر رئیس حزب خوب ترکیه خبر داد. او همچنین خبر تماس تلفنی فخر الدین قوجا وزیر بهداشت دولت عدالت و توسعه (AKP) با آکشنر را فاش کرد.

احمد تاکان در یادداشتی در نشریه کورکوسوز (بی باک) از تماس تلفنی باغچه لی با آکشنر خبر داد و نوشت: «مرال آکشنر رهبر حزب خوب در هفته آخر ژانویه گرفتار کووید 19 شد. او به همراه همسرش آقای تونجر به مدت یک هفته در قرنطینه خانگی به سر برد. طبیعتاً مرال آکشنر تماس های زیادی با آرزوی شفای عاجل دریافت کرد. اما این تماس آکشنر را غافلگیر کرد.»

او افزود: «دولت باغچه لی از زمان جدایی آکشنر از MHP به رهبر حزب خوب بد و بیراه زیادی گفته بود. با این حال باغچه لی در زمان بیماری آکشنر در تماسی بسیار مؤدبانه برای او آرزوی سلامتی کرده است. او سپس نکاتی را که باید در دوران قرنطینه مورد توجه قرار گیرند یکی یکی برای مرال آکشنر برشمرده است. باغچه لی همچنین به آکشنر توصیه کرده است که از گیاهان طبیعی مفید استفاده کند. او با لحنی مهربان تأکید کرده است که "حتماً به این نکات توجه کن و مراقب سلامتی خودت باش".»

تاکان همچنین به نقل از منابع اطلاعاتی خود در حزب خوب ترکیه از تماس فخر الدین قوجا وزیر بهداشت AKP با آکشنر خبر داد و نوشت: «قوجا برای اطلاع از وضع سلامتی آکشنر با او تماس گرفته است و با لحنی طنز آمیز گفته است: "شما تا زمانی که سلامتی تان را به دست بیاورید گرفتار من خواهید بود".»

به نظر می رسد تلاش دو حزب ائتلاف حاکم ترکیه برای همراه نگاه داشتن یکی از دو متحد اصلی اپوزیسیون ترکیه که از جهت ایدئولوژی بسیار به آنها نزدیک است و در بسیاری از مواقع نیز در مجلس ترکیه به لوایح دولت رأی مثبت می دهد، همچنان ادامه دارد. دولت باغچه لی تا کنون چندین بار از مرال آکشنر خواسته است که به آغوش حزبی بازگردد که در آن رشد کرده و بالیده است.

کد خبر 28509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha