اپوزیسیون ترکیه به HDP نیاز پیدا خواهد کرد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش رأی دهندگان HDP را به عنوان یکی از عناصر غیر قابل اجتناب در مبادلات سیاسی ترکیه دانست که احزاب اپوزیسیون لاجرم گذارشان به گفتگو با حزب آنها خواهد افتاد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به تنها گذاشته شدن HDP از سوی سایر احزاب اپوزیسیون گفت که ائتلاف های اپوزیسیون برای شرکت در مبادلات سیاسی لاجرم مجبور به گفتگو با HDP خواهند بود.

دمیرتاش در پاسخ به پرسش های خبرنگار مدیا اسکوپ درباره گردهمایی 6 حزب اپوزیسیون ترکیه گفت: «مهم توانایی انجام مذاکره است. بدون مذاکره و گفتگو نمی توان مسائل را حل کرد. البته محتوا و کیفیت گفتگوها نیز مهم است. هر نوع مذاکره ای که به تقویت دموکراسی و صلح بیانجامد، باید معنادار تلقی شود. در مذاکرات 6 حزب اپوزیسیون هنوز نتایج ملموسی به دست نیامده است. بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم چه خواهد شد.»

او درباره تنها گذاشته شدن HDP از سوی احزاب دیگر اپوزیسیون گفت: «HDP پیش از این اعلام کرده است که منتظر دعوت کسی نیست و خود بر روی تشکیل ائتلاف سوم (ائتلاف دموکراسی) کار می کند. رؤسای مشترک HDP نیز می گویند که به مذاکرات وابسته نیستند. من در این میان هیچ بحرانی نمی بینم. HDP به سیاست ایجاد راه سوم ادامه می دهد. هنگامی که سایر ائتلاف ها تشکیل شدند و مذاکرات داخلی خود را تکمیل کردند، به دلیل ماهیت مبادلات سیاسی، لاجرم با ائتلاف دموکراسی که شامل HDP نیز می شود، مذاکره خواهند کرد. هیچ چیز غیرعادی در این میان وجود ندارد. چیز غیرعادی مذاکره نکردن است، وارد دیالوگ نشدن غیرعادی است.»

رئیس پیشین و محبوب HDP افزود: «رأی دهندگان HDP نباید فکر کنند که کنار گذاشته شده اند. آنها در مرکز ثقل مبادلات سیاسی قرار دارند. بگذارید احزاب با اعتماد به نفس و صبر به کار خود ادامه دهند. نگران نباشید این چیزها زمان زیادی می برد. وقتی زمانش برسد، مدیریت HDP بر اساس خواست مردم تصمیمات درستی خواهد گرفت.»

کد خبر 28190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha