اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی کرد در زندان ایغدیر

سرویس ترکیه - دو زندانی سیاسی کرد دیگر در  اعتراض به خشونت و نقض حقوق بشر در زندان ایغدیر دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کردپرس، پس از هوگر باتو که 65 روز از آغاز اعتصاب غذای او می گذرد، فرات گرکلی و مظهر متین دو زندانی سیاسی دیگر در زندان ایغدیر دست به اعتضاب غذا زدند.

به نوشته مزوپوتامیا، هوگر باتو زندانی سیاسی کرد اهل ماردین که در زمان حکومت نظامی در نصیبین ماردین دستگیر و به حبس ابد تشدید شده محکوم و در زندان دیاربکر زندانی شده بود، در 23 دسامبر از زندان دیاربکر به زندان ایغدیر منتقل شد. او در زمان ورود به این زندان موردجستجوری بدنی برهنه و ضرب و شتم نیروهای گارد زندان قرار گرفت. باتو در اعتراض به این رفتارها از 24 دسامبر آغاز به اعتصاب غذا کرد.

در شصت و پنجمین روز از آغاز اعتصاب غذای باتو، فرات گرکلی و مظهر متین در اعتراض به رفتارهای غیر قانونی مسئولان و گارد زندان از جمله عدم اجازه به زندانیان برای رفتن به درمانگاه، نگهداری زندانیان در سلول های انفرادی، عدم ارسال نامه های زندانیان و اعمال خشونت علیه آنها دست به اعتصاب غذا زدند.

اعضای انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD) از وزارت دادگستری خواستند به نقض حقوق بشر در زندان های ترکیه پایان دهد. اعضای ÖHD همچنین اعلام کردند که در اسرع وقت از زندان ایغدیر بازدید خواهند کرد.

کد خبر 28143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha