20 هزار کودک کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند

سرویس کردستان - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۰۵ کودک ۵ تا ۱۲ سال معادل ۱۰ درصد کودکان استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش کرد پرس، امید بنفشی با اشاره به وضعیت کرونا در کردستان بر اساس آخرین رنگ‌بندی، گفت: اکنون سنندج، دیواندره، بانه و کامیاران قرمز، بیجار، قروه، مریوان، سقز و سروآباد نارنجی و دهگلان در شرایط زرد قرار گرفته است.

وی افزود: ورود به مرحله قرمز کرونایی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل انگاری می‌تواند موجب مواجهه با یک بحران جدی و ایجاد پیامدهای ناگوار برای سلامت خود و جامعه شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، اظهار کرد: در شرایط کنونی که امیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهید که مهم ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن و به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم است.

بنفشی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۲۷ دُز واکسن کرونا با احتساب سه نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است، ادامه داد: ۲ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۳۸۶ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد ۴۰۹ هزار و ۷۷۲ دُز باقیمانده است.

وی به تزریق واکسن به یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۱۳۳ نفر معادل ۸۴ درصد جمعیت در نوبت اول اشاره کرد و یادآور شد: ۹۶۴ هزارو ۸۵۳ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۷۱ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: ۳۲۳ هزار و ۶۴۱ نفر معادل ۲۷ درصد جمعیت هدف نیز در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده‌اند.

بنفشی با اشاره به اینکه اکنون ۷۴ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: ۵۱ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

وی از واکسینه شدن ۹۹ درصد دانش‌آموزان در قالب دُز اول واکسن خبر داد و افزود: ۸۱ درصد نیز با دریافت دُز دوم در مقابل کرونا واکسینه شدند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۸۸ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۸۱ درصد هم دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند، اظهار کرد: یک درصد از کودکان در گروه سنی ۵ تا ۹ سال و ۱۷ درصد ۹ تا ۱۲ سال در قالب نوبت اول در استان علیه این بیماری واکسیناسیون شده اند.

کد خبر 27783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha