بارش  ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه کشاورزی کردستان خسارت وارد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بارش تگرگ و باران سیل آسا، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارات به محصولات باغی و زراعی استان وارد کرده است.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: براساس برآوردهای انجام شده در فروردین سال جاری ۱۹۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان و در اردیبهشت ماه نیز ۹۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان به محصولات زراعی، باغی و دامی استان خسارت ناشی از بارش تگرگ و باران سیل آسا وارد شده است.

وی به میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان در ۲ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۶۴۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیارد تومان خسارت ناشی از عوامل جوی به بخش کشاورزی استان وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه میزان خسارت اراضی، واحدهای تولیدی و زیرساخت های بخش کشاورزی در فروردین ماه سال گذشته یک هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۹۲۹ میلیون تومان بود، اظهار کرد: میزان خسارت در اردیبهشت سال گذشته هم یک هزار و ۴۱۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان بوده است.

اسکندری به میزان مساحت باغات و مزارع خسارت دیده زیرپوشش بیمه کشاورزی استان اشاره کرد و ادامه داد: سال زراعی جاری بیش از ۳۴ هزار فقره بیمه نامه در بخش های آبزیان، دام، طیور، گیاهان دارویی، محصولات زراعی و باغی در استان صادر شد.

وی یادآور شد: میزان سطح بیمه شده در بخش زراعی بیش از ۲۴۹ هزار هکتار و در بخش باغی هم ۴۶۷ هزار هکتار است و تاکنون ۱۲۳ پرونده خسارت در بخش های دام و طیور تشکیل شده و مابقی هم در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بخش هایی که زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته اند، توسط کارشناسان مربوطه ارزیابی شده و میزان خسارت تعیین و سپس غرامت لازم به کشاورزان پرداخت می شود، بیان کرد: وجود این ظرفیت و استفاده از آن می تواند بخشی از خسارت های وارد شده به کشاورزان را جبران کند.

کد خبر 2771009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha