بسته های پستی در قروه به مقصد نمی رسد

سرویس کردستان- مدتی است شهروندان قروه ای نسبت به عملکرد ضعیف اداره پست شهرستان معترض بوده و از تحویل نگرفتن مرسولات پستی خود و بی توجهی نسبت به امانات مردم می گویند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، چندی است شهروندان قروه ای نسبت به بی مسئولیتی و ضعف مدیریت اداره پست شهرستان معترض هستند به طوری که بارها در تماس با خبرنگار کردپرس و همین طور در شبکه های اجتماعی نسبت به سهل انگاری مسئولان این اداره در توزیع بسته های پستی و دیگر موارد، انتقادات خود را مطرح کرده اند، انتقاداتی که توسط متولیان پست هیچ پاسخی داده نشده و همچنان هم وضعیت نابسامان این اداره ادامه دارد.

بسته هایی که به مقصد نرسیدند

اواخر سال گذشته بود که تعدادی از شهروندان در فضای مجازی از اینکه بعد از گذشت زمان زیادی بسته های پستی سفارش داده به دستشان نرسیده اعتراض کردند. این شهروندان همچنین از مراجعه به اداره پست و تلنبار شدن بسته های پستی بسیاری روی هم گفتند و وقتی درباره وضعیت پیش آمده شکایت می کنند مسئول پست تنها یک پاسخ دارد «نامه رسان نداریم و نمی رسیم بسته ها را توزیع کنیم».  

این در حالی است که وظیفه پست رساندن امانات مردم در هر شرایطی هست و نباید به بهانه اینکه نامه رسان نیست امانت مردم را نگه دارد و پاسخ گو نباشد.

 در این میان شهروندان معتقدند که اگر نیرو ندارند خب حداقل تماس می گرفتند تا خودمان برویم و بسته هایمان را تحویل بگیریم. هرچند این کار هم درست نیست اما به نظر می رسد متولیان پست برای عده ای اندک چنین کاری را کرده اند و اما عده بسیاری همچنان منتظر مانده اند.

از طرفی حتی در تماس با گیرندگان هم تأخیر وجود دارد به طوری که بعد از نزدیک به یک ماه تماس می گیرند و می خواهند طرف برود و بسته اش را ببرد! اقدامی ناشایست که حتی توسط شهروندان هم مورد نقد قرار گرفته و در این مورد بیان می کنند برای تماس گرفتن هم حتماً نیرو ندارند که زودتر تماس بگیرند!

بسته های پستی در قروه به مقصد نمی رسد

بسته هایی که مرجوعی می شوند!

جدای از این موارد، مسئله جالب تر که بیشتر باعث اعتراضات مردم شده این است که متولیان پست بعضی از بسته های پستی را بدون اطلاع گیرنده و بدون اینکه حتی به محل رجوع کنند، عودت می دهند و در کمال تعجب در داخل سامانه رهگیری هم به راحتی اعلام می دارند گیرنده یا حضور نداشته یا از پذیرفتن بسته سر باز زده! در حالی که بسیاری از شهروندان اعلام می دارند نه تنها پستچی به محل مراجعه نکرده بلکه هیچ تماسی هم گرفته نشده است!

در همین زمینه گرچه رئیس اداره پست قروه پاسخ گو نبود اما پیگیری ها نشان می دهد که او مدعی است هیچ بسته پستی بدون اطلاع گیرنده عودت داده نمی شود مگر بسته های اینترنتی باشند که بعد از یک هفته مرجوع می شوند! این در حالی است که حتی همان سفارشات اینترنتی را هم بدون اطلاع سفارش دهنده عودت می دهند.

این موضوع تا جایی پیش رفت که بسیاری از مردم از مرجوع شدن بسته های پستی خود بدون اطلاع خبر دادند. معضلی که به بسیاری ضررهای فراوان وارد کرد چرا که خیلی از شهروندان آن بسته ها وسایل کارشان بود که سفارش داده اند و با عودت دادن آن هزینه هایی که کرده اند هدر می رود.

بسته های پستی در قروه به مقصد نمی رسد

از نبود نیرو تا نبود احساس مسئولیت!

از یک طرف رئیس پست می گوید نیرو ندارند و از طرف دیگر در سامانه رهگیری مرسولات پستی می زنند به محل مراجعه شده و حضور نداشته اند و برای همین بسته عودت داده شده است! این تناقض نشان می دهد حتی اگر نیروی کار هم باشد متولیان پست قروه چندان نسبت به وظیفه خود احساس مسئولیت ندارند وگرنه چطور می شود وقتی نیرو نیست با ادعای اینکه به محل رجوع کرده و گیرنده نبوده، بسته های پستی را عودت می دهند!؟ این مورد غیر از این است که ضعف مسئولیت پذیری در این نهاد را نشان می دهد!؟

این ادعایی که نامه رسانان پست دارند در حالی است که بسیار مورد شکایت شهروندان قرار دارد و این حرکت را یک نوع توهین به خود می دانند چرا که آنان بر این باورند عوامل پست نه تنها به محل گیرنده مراجعه نمی کنند بلکه این اختیار را به خود می دهند که به راحتی بسته امانتی مردم را هم برگشت بزنند آن هم بدون اینکه اطلاعی دهند!

حال باید پرسید آیا این کار درست است؟ آیا قانون پست چنین مسئله ای را تعیین تکلیف کرده است!؟

بسته های پستی در قروه به مقصد نمی رسد

شکایت به جایی نرسید!

یکی از شهروندان که بدون اطلاع بسته پستی اش عودت داده شده در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کرد که «قبل از عید نوروز در سامانه رهگیری مرسولات پستی بسته ام را زده بود که به قروه رسیده و دست اداره پست قروه است. منتظر بودم تا بسته به دستم برسد اما خبری نشد و من که منتظر بودم بعد از تعطیلات عید وقتی سامانه رهگیری را برسی کردم، دیدم زده مرسوله عودت داده شده و علت آن را نامه رسان نپذیرفتن مرسوله اعلام کرده و حتی نام خودش را هم نوشته بود! در حالی که من تمام مدت عید نوروز را در خانه بودم و هیچ کسی از جانب پست به خانه من نیامد که بسته ام را نپذیرم! آن وقت چطور شخص نامه رسان اعلام کرده من حاضر به پذیرفتن مرسوله نشده ام!؟ براساس کدام مدرک و سند چنین نوشته و اقدام کرده است!؟».

این شهروند در این زمینه با ثبت شکایتی در سامانه شکایات مرکز پست کشور پیگیر مسئله می شود که نتیجه ای جز پاسکاری نمی بیند. «وقتی دیدم بسته ام را بدون اطلاع عودت داده اند بلافاصله پیگیر شکایت و روشن شدن موضوع شدم. اما با ثبت شکایت در سامانه تنها به من شماره تلفن رئیس اداره پست قروه و روابط عمومی اداره پست استان را دادند و جالب آن که رئیس پست قروه هیچ پاسخ تماس ها را نداد و مسئول روابط عمومی پست استان هم من را حواله داد به همان پست قروه و گفت فرمی را آنجا پر کن و برای مدیرکل ارسال کنید تا بررسی شود! همین و بس... این شد پیگیری...!».

بسته های پستی در قروه به مقصد نمی رسد

فرماندار باید نظارت کند...

طبق قانون پست باید مرسولات پستی در وقت لازم و بدون هیچگونه خدشه ای به دست گیرندگان برسد. قانونی که توسط پست قروه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و همچنان این مردم هستند که خودشان برای دریافت مرسولات پستی مراجعه می کنند!

در این میان وظیفه ناظران چیست!؟ فرماندار شهرستان که وظیفه نظارت بر عملکرد نهادهای زیرمجموعه خود را دارد چرا نسبت به این کمکاری مسئول پست بی تفاوت بوده و اقدامی که باید انجام نمی دهد!؟ غیر از این است که واقعاً مردم معطل شده و اعتراض دارند!

در هر صورت می طلبد فرماندار و دستگاه های نظارتی به بررسی وضعیت این اداره پرداخته و پاسخ گوی شکایات مردم و رفع مشکلات موجود باشند. /

* گزارش: زیبا امیدی فر 

کد خبر 2769830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha