روند صعودی پرونده های نزاع در آذربایجان غربی/ آمار سالانه افزایش می یابد

بر اساس اعلام مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی امسال در استان۲۸هزار و ۷۷پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که این آمار برای سال گذشته ۱۶‌هزار و ۱۴۴ پرونده نزاع بود و نسبت به آمار مشابه سال گذشته ١١ هزار و ٩٣٣مورد افزایش نزاع را شاهدیم.

به گزارش کردپرس، موسی ادیب فر در گفت و گوی خبری تصریح کرد: در سال گذشته  ۲۸هزار و ۷۷پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که٧ هزار و ۷۵۰پرونده برای زنان و ۲۰هزار و ۳۲۷پرونده مربوط به مردان است.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ت ۱۳هزارو ۴۰۸پرونده مربوط به تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد، بیان کرد: همچنین در این مدت ۷۲هزار و ۶۸۹ معاینه توسط پزشکی قانونی استان انجام و تشکیل پرونده شده است.

ادیب فر  افزود: در سال گذشته تعداد ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۵۹ پرونده مربوط به مردان و ۴۶مورد زنان بود.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته ۳۲۷مورد مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی استان تشکیل شده است. 

او اظهار کرد: همچنین در این مدت برای ۱۹۱۵  مرد و ۵۰۸زن مجوز دفن صادر شد همچنین ۱۴۰۳ پرونده مربوط به حوادث جرحی ناشی از کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.

ادیب فر تصریح‌کرد: در سال گذشته ۶۲مورد مجوز فوت ناشی از  سوختگی، ۴۲مورد مجوز فوت ناشی از غرق شدگی، ۴۲مجوز فوت ناشی از سرمازدگی، ۱۲مورد مجوز فوت ناشی از برق گرفتگی و ۴۰۹مورد مجوز برای مرگ های طبیعی که بر اثر بیماری صورت گرفته، توسط پزشکی قانونی استان صادر شده است.

گفتنی است؛ سال گذشته نیز مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل ۱۶‌هزار و ۱۴۴ پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان در سال ١٤٠١ از افزایش نزاع نسبت به سال قبل تر خبر داد.

کد خبر 2769521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha