۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
مشت هایی که باز شدند/ محمدهادیفر

از سال ۱۹۴۸ که معدود یهودیان نژادپرست از سراسر جهان با اهدافی ازپیش تعیین شده خود را بر یکی از نجیب ترین مردمان سرزمین ادیان ابراهیمی تحمیل و جابرانه بیش از هفتاد سال با نگاه های آپارتایدی مردم منطقه غرب آسیا را تحقیر کرده اند همواره موجب آشوب و قتل و کشتار ساکنان این سرزمین شده اند.

کرد پرس-  تنها در سال ۱۹۶۷ اراده ای در برخورد با این غاصبان تاریخی در بین برخی رهبران عرب شکل گرفت که خنجر خیانت بر پهلوی آنها فرو رفت و مقاومت جدی شکل نگرفت.

اما نسیم بیداری برخاسته از جهان اسلام در دهه هشتاد میلادی با انتفاضه های متوالی در سرزمین های اشغالی بارقه های امیدی را دوباره در دل مغضوبان سرزمین قدس شریف، اولین قبله گاه مسلمین زنده کرد.

 پس از شکل گیری هسته های مقاومت در دهه های اخیر غاصبان سفاک هر روز عرصه را بر ساکنان  غزه و کرانه باختری تنگ تر کردند تا جایی که سرزمین های فلسطین به بزرگ ترین زندان روی زمین تبدیل شد.

 تا اینکه بغض مغضوبان روی زمین غزه که از ستم چندلایه تحمیلی به تنگ آمده بود در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ترکید.  برخوردهای قهری و نسل کشی رژیم غاصب با مردم فلسطین تا کنون قریب ۳۵هزار مردم بی دفاع را  ناجوانمردانه به خاک‌ و خون کشیده است و بضاعت دنیایی آنان را نابود و فاجعه انسانی را آشکارا در پیش چشم جهانیان به تصویر کشاندند.

 سفاکان سنگدل هرگونه دست یاری رسان برای مردم بی دفاع سرزمین های فلسطین را قطع کردند و در آخرین اقدام متجاوزانه خود، کنسولگری ایران را به منزله بخشی از ناموس سرزمینی این کشور مورد حمله قرار داده و  تعدادی از مستشاران ایرانی را هدف قرار دادند. شهادت فرزندان ایرانی خشم و غضب عمومی را به دنبال داشت و تنبیه متجاوز در ایران و منطقه به یک مطالبه عمومی تبدیل شد.

 این اقدام رژیم غاصبِ سرزمین های اشغالی با جواب قاطعی از سوی فرزندان ایران مواجه شد. حمله از پیش اعلام شده به مراکز نظامی اسرائیل تحلیل ها و تعاریف زیای را تاکنون در بر داشته است. این رویداد مهم علاوه بر حوزه اعتقادی، معادلات جهانی را در حوزه راهبرد و تاکتیک دچار یک ‌تحول اساسی کرد.

 یکی از تحولات مهم آن، در حوزه نظامی این بود که بزرگترین و پرحجم ترین حمله پهبادی از زمان تولد موشک پرنده ها در جهان به ثبت رسید.

اثر مهم دیگر این حمله پراندن چُرت رژیم غاصب و شکستن غرور کاذب آن بود که بعداز شکست اعراب در جنگ ۱۹۶۷ این رژیم را به نیروی بلامنازع منطقه ای و جهانی  در برخی اذهان تبدیل کرده بود.

نکته دیگر اینکه این عملیات طولانی ترین مسیر عبور موشکی و موشک پرنده های جهانی بود که تاریخ جنگ های معاصر به خود دیده است. یکی از نتایج مهم این عملیات پیچیده ترکیبی، ظهور نیرویی در مقیاس جهانی در کنار ابرقدرت های فعلی جهان و تثبیت آن در منطقه حساس غرب آسیا می باشد.

  این عملیات تلفیقی خودباوری نیروهای اعتقادی فراگیر را به جهانیان ثابت کرد و نگاه جهانیان را نسبت به ظالم و مظلوم تغییر داد. همچنین این عملیات موجب دلگرمی ملل تحت ستم منطقه شد.

 در کلامی جامع تر می توان گفت  این شلیک تاریخی، مشت هایی را باز کرد. اولین مشتی که باز شد مشت اقتدار کاذب رژیم پوشالی اسرائیل و دومین مشتی که باز شد مشت ایران بود که داشته هایی را  که تا کنون از دید جهانیان پنهان بود.  بسیاری آن را یک توهم ویا غیر واقعی تلقی می کردند مشتی که هنوز ابعاد کامل آن باز نشده و جزو اسرار ملی است مشتی که می توانست سهمناک تر از این شلیک باشد.

 بنابراین در این رویداد بزرگ دو مشت باز شد یکی که برخی از داشته هایش را جهانیان دیدند و باورش کردند  و دیگری مشتی که بیانگر بادکنکی سیاسی - نظامی بیش نبود و جهانیان و حامیانش شاهد ترکیدن آن بودند.

 کلام آخر اینکه بزرگ ترین تاثیر این شلیک آن بود که این اسرائیل دیگر آن اسرائیل قبل از 1۳ آوریل  ۲۰۲۴ نخواهد بود. همانگونه که این ایران نیز به قبل از ۱۳ آوریل بر نخواهد گشت و این شلیک مبنای تحولات بنیادینی در معادلات جهانی و منطقه ای گردید.

 پس از این حمله  دنیا مجبور است تولد قدرتی نوظهور را در حساس ترین نقطه جهان بپذیرد.

کد خبر 2769402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha