غرب چشم خود را به روی سرکوب کردهای ترکیه توسط اردوغان بسته است

سرویس جهان- نشریه نشنال اسکاتلند با اشاره به سکوت غرب در مقابل حملات ترکیه به کردها در عراق و سوریه و نیز بازداشت فعالان سیاسی کرد این کشور، خواستار پایان انفعال غرب شد.

به گزارش کردپرس، نشریه نشنال اسکاتلند در مقاله ای به بررسی روند نادیده گرفته شدن حقوق کردها در ترکیه و تشدید این روند در دوران زمامداری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی  ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور پرداخته است.

این نشریه با اشاره به کشته شدن بیش از 40000 نفر در جریان تنش چند دهه گذشته میان کردها و دولت ترکیه، بر این باور است فرصت هایی برای ایجاد صلح فراهم آمده اما چون به نفع زمامداران این کشور از جمله اردوغان نبوده، این روندها رها شده است.

نشنال اسکاتلند یکی از دلایل عزم ترکیه تحت رهبری اردوغان برای محدود کردن کردهای این کشور را سکوت غرب بویژه اسکاتلند در مقابل نقض حقوق کردها دانسته است. همچنین این نشریه اشاره کرده است که ترکیه در ظاهر موازین حقوق بشری غرب را پذیرفته و عضو نهادهای مهم غربی از جمله ناتو است اما در عمل به نقض حقوق مخالفان از جمله کردها پرداخته و همپیمانان غربی نسبت به این تخلفات ترکیه سکوت کرده اند.

این نشریه از غرب بویژه اسکاتلند خواسته است فعالیت بیشتری در مقابل سرکوب کردهای ترکیه کرده و از حال انفعال در برابر تخلفات دولت ترکیه خارج شوند.

کد خبر 2769347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha