ترکیه در قطب جنوب پایگاه تحقیقاتی تاسیس می کند

سرویس ترکیه - ترکیه در تلاش برای تاسیس پایگاه تحقیقاتی در جزیره هورس‌شو در قطب جنوب است.

به گزارش کردپرس، فعالیت‌های ترکیه برای تاسیس پایگاه تحقیقات علمی که قرار است در چارچوب هشتمین سفر تیم پژوهشی این کشور به جنوبگان تاسیس شود، ادامه دارد.

به نوشته آناتولی، در این راستا، در جزیره هورس‌شو (Horseshoe) دستگاه‌های جدید اندازه‌گیری هواشناسی و سیستم‌های تست ذخیره انرژی نصب شده است.

پروفسور بورجو اوزسوی، هماهنگ‌کننده هشتمین سفر تیم پژوهشی ترکیه به جنوبگان در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی گفت: «ما در خصوص دریافت مداوم داده، ارزیابی و مقایسه این داده‌ها با داده های جهانی و نحوه عملکرد این ایستگاه‌ها در مناطق فوق‌العاده و نحوه جمع‌آوری داده‌ها کسب تجربه می‌کنیم.»

دکتر ارهان ارسلان، عضو تیم پژوهشی ترکیه نیز با اشاره به اینکه مناطق قطبی سریع‌تر از سایر نقاط جهان گرم می‌شوند، گفت: «باید تشعشعات پراکنده جو را اندازه‌گیری کرد تا به به مکانیسم گرمایش زمین پی برده شود.»

ارسلان افزود: «به لطف این ایستگاه، نظارت طولانی‌مدت بر اجزای اصلی جو با حسگرهایی که تشعشعات پراکنده را همراه با آلبدو اندازه‌گیری می‌کنند، امکان‌پذیر خواهد بود. به این ترتیب می‌توانیم در آینده برای سایر محققان داده‌هایی فراهم کنیم.»

کد خبر 2768992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha