عزم راسخ ترکیه برای برچیدن PKK و  YPG در مرزهای عراق و سوریه

سرویس ترکیه - شورای امنیت ترکیه با ریاست اردوغان تشکیل جلسه داد و با انتشار بیانیه ای بر عزم ترکیه برای برچیدن کامل PKK و  YPG در اطراف مرزهای ترکیه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، 4 روز پس از برگزاری انتخابات شهرداری ها و مدیریت های محلی در ترکیه، امروز چهارم آوریل، شورای امنیت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه داد. در بیانیه پایانی این نشست بر عزم ترکیه برای برچیدن سازمان های حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) تاکید شد.

بنا بر گزارش منتشر شده در بخش ترکی خبرگزاری آناتولی ارگان رسانه ای رسمی دولت ترکیه، در این بیانیه تاکید شده است که «سازمان های تروریستی و حامیان آنها به هیچ وجه در آینده منطقه وجود نخواهند داشت. ما از نزدیک پیگیر این هستیم که سازمان های تروریستی PKK/KCK-PYD/YPG شهروندان ما را در اروپا هدف قرار داده و به آنها حمله می کنند.»

در این بیانیه با لحنی تهدید آمیز از همه بازیگرانی که رابطه خود را با این سازمان ها حفظ می کنند خواسته شده است تا رابطه خود را با آنها قطع کنند.

اردوغان امروز همچنین در برنامه افطاری با اعضای پلیس، ژاندارمری و گارد ساحلی در کاخ ریاست جمهوری خود دیدار کرد. 

عزم راسخ ترکیه برای برچیدن PKK و  YPG در مرزهای عراق و سوریه

به نوشته TRT، اردوغان با تاکید بر اینکه تروریسم موضوعی است که باید بالاتر از سیاست مورد توجه قرار گیرد، گفت: «همه سازمان‌های تروریستی از PKK گرفته تا فتو، بدون هیچ تفاوتی دشمن ملت ما هستند. ما به شکلی موثر و با موفقیت علیه تروریسم مبارزه می‌کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه ثمره استراتژی ترکیه برای از بین بردن تروریسم در سرچشمه آن را چه در داخل و چه در خارج از کشور چیده‌اند، تصریح کرد «به لطف عملیات بی‌وقفه، سازمان تروریستی و تجزیه‌طلب را به مرز انقراض رسانده‌ ایم.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ما با عملیات خود در سوریه و عراق، گروه‌های تروریستی داعش و PKK  و  YPG را از مرزهای خود خارج کردیم. امیدواریم با قاطعیت به برداشتن این گام‌های مثبت ادامه دهیم. مصمم هستیم که به همه، دوست و دشمن نشان دهیم، در آینده ترکیه و منطقه جایی برای تروریسم وجود ندارد.»

کد خبر 2768990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha