آب سد آزاد سنندج به هیچ استانی انتقال داده نمی شود

مدیرعامل آب منطقه ای کردستان گفت: متاسفانه شاهد هستیم که هر چند سال یک بار بحث انتقال آب از سد آزاد سنندج به استان های همجوار مطرح می شود که باز هم در چند روز گذشته شاهد این موضوع در فضای مجازی بودیم.

آرش آریانژاد در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: با قاطعیت اعلام می کنم انتقال هیچ آبی از استان کردستان به استان های دیگر توسط وزارت نیرو نه برنامه ریزی شده، نه برنامه ریزی می شود و نه قرار است که در آینده برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ما منابع آبی لازم را برای تامین آب مورد نیاز شهروندان در کردستان داریم، اما دلیل نمی شود دوستانی خارج از استان وقتی می بینند در یک سال بارندگی ها بالاتر از حد نرمال بوده، چنین صحبت هایی را مطرح کنند.

مدیرعامل آب منطقه ای کردستان افزود: برخی نمایندگان در استان های همجوار وقتی می بینند در حوزه های دیگر روی آنها فشار است، این بحث را مطرح می کنند تا باری را از روی دوس خود برداشته و اذهان را به سوی کردستان مشغول کنند.

آریانژاد ادامه داد: بحث انتقال آب از سدهای کردستان به استان های دیگر در وزارت نیرو چند سال است که بایگانی شده و انتقال آب سد آزاد نیز به سد قوچم و سپس انتقال آن به سوی قروه تنها برای تامین آب شرب مردم دهگلان، قروه و نهایتا دزج که آخرین نقطه استان است، صورت می گیرد.

وی یادآور شد: در این بین البته دشت های کشاورزی در مسیر انتقال و صنایعی که در این مسیر قرار دارند، نیز تامین آب شده و ۱۲۷ روستای در مسیر نیز از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

مدیرعامل آب منطقه ای کردستان بیان کرد: پایان خط انتقال آب سد آزاد سنندج، حداکثر شهر دزج در شهرستان قروه است و وزارت نیرو هم برنامه ای برای این انتقال نداشته و امیدواریم دیگر شاهد بیان چنین سخنانی نباشیم.

آریانژاد گفت: آن نماینده استانی هم که این بحث را مطرح کرده، چند سال پیش از سد تلوار به میزان لازم به آنها آب تخصیص یافته و اکنون اگر مشکلی بابت فلزات سنگین موجود در آن دارند، می توانند با اعتبارات هنگفتنی که در ۲ سال گذشته دریافت کرده اند، تصفیه خانه احداث کرده و آب سالم را به مردم خود بدهند.

کد خبر 2768004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha