تداوم حملات به اربیل به تضعیف مهمترین عامل اقتصادی، یعنی بخش سرمایه گذاری در اقلیم کردستان انجامیده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک کارشناس مسائل اقتصادی، گفت: تداوم حملات به اربیل به تضعیف مهمترین عامل اقتصادی، یعنی بخش سرمایه گذاری که اقلیم کردستان به آن متکی است، خواهد انجامید.

به گزارش کردپرس، آرام محمد در گفتگو با خبرگزاری«بغداد الیوم» با بیان اینکه در اربیل در گذشته مکان مطلوبی برای سرمایه‌گذاران و تجار برای ساخت مجتمع‌های مسکونی، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس خصوصی بود، افزود:سرمایه گذار خارجی به دنبال فضایی آرام و باثبات است و به همین دلیل تشدید تنش اخیر در اربیل ممکن است به بی میلی تجار به ویژه سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری دراین شهر منجر شود.

وی تصریح کرد: ادامه حملات موشکی به اربیل مهمترین عامل اقتصادی را که کردستان به طور کامل بر آن تکیه دارد، یعنی سرمایه گذاری که به رونق اقتصادی در بخش ساخت و ساز شده بود، تهدید می کند.

 گفتنی است که اقلیم کردستان طی سال‌های گذشته، در جذب سرمایه‌گذاری از بغداد و سایر استان‌های عراق پیشتاز بوده است، زیرا اقلیم در مقایسه با سایر مناطق عراق دارای ثبات امنیتی است،اما بحران مالی در اقلیم کردستان که از سال 2017 تاکنون چندین مرحله را پشت سر گذاشته است، برخلاف بغداد، موجب تضعیف سرمایه گذاری و کاهش قدرت خرید در اقلیم شده است..

کد خبر 2765472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha