سه جسد سوخته و غیر قابل شناسایی اعضای HPG در سردخانه ماردین

سرویس ترکیه - اجساد سه عضو کشته شده HPG در ماردین آنقدر سوخته اند که خانواده ها نتوانستند آنها را شناسایی کنند.

به گزارش کردپرس، پس از آغاز عملیات نظامی در منطقه روستایی باگوک از توابع شهرستان نصیبین ماردین، سه جسد به سردخانه ماردین منتقل شده که غیر قابل شناسایی هستند. گفته می شود این اجساد متعلق به اعضای تازه کشته شده نیروهای مدافع خلق (HPG) در ماردین هستند.

به نوشته مزوپوتامیا، عملیات نظامی از 27 دسامبر در 9 منطقه روستایی از توابع شهرستان نصیبین ماردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد. این مناطق از سوی استانداری به عنوان مناطق امنیتی ویژه اعلام شدند. همزمان با عملیات زمینی از سوی وزارت کشور، پشتیبانی هوایی از سوی ارتش از این عملیات صورت می گیرد.

روز گذشته سه جسد که گفته می شود متعلق به اعضای HPG هستند، به سردخانه بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی ماردین منتقل و برای شناسایی به خانواده آنها اطلاع داده شد.

خانواده هایی که روز گذشته برای احراز هویت به شهر ماردین رفته بودند به دلیل آسیب شدید اجساد موفق به شناسایی اجساد نشدند. بنا بر این گزارش  اجساد اعضای HPG به دلیل این که سوزانده شده اند غیرقابل شناسایی شده اند و برخی از اعضای بدن آنها مفقود شده است. به همین دلیل خانواده ها با دادن نمونه خون برای آزمایش DNA اقدام کردند.

خانواده این سه عضو کشته شده HPG از این که اجساد به دلیل سوختن غیر قابل شناسایی شده اند، ابراز نگرانی کرده و گفته اند که ظن استفاده از سلاح شیمیایی می رود.

علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه یک روز پیش از این در اطلاعیه ای از کشته شدن 3 تن از اعضای PKK در نصیبین خبر داده بود. بنا بر این اطلاعیه یکی از اعضای PKK به نام دلیل بال که در فهرست سبز تحت تعقیب بود و عضو دیگر PKK به نام اسلام اؤلچای در فهرست خاکستری تحت تعقیب پلیس جان خود را از دست داده بودند.

همچنین فردی به نام رامان لقمان با ملیت سوری از اعضای PKK نیز در همین عملیات جان خود را از دست داده بود.

هنوز مشخص نیست که چرا جسد افراد به این صورت سوخته اند و به شکل غیر قابل شناسایی در آمده اند و چرا برخی از اعضای بدن آنها مفقود شد است.

کد خبر 2765206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha