سعدی پیره: اگر احزاب کرد آرای خود را هدر نمی دادند کردها 40 هزار رای دیگر داشتند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سعدی پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان معتقد است که اگر حزب دمکرات کردستان، جنبش نسل نو و احزاب اسلامی و سوسیالیست آرای خود را هدر نمی دادند، کردها صاحب 40 هزار رای دیگر در کرکوک بودند. وی افزود: «نتایج آرای ویژه برای اتحادیه میهنی کردستان خوب خواهد بود و آنها خود را شایسته کسب یک کرسی دیگر در کرکوک می دانند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، روز پنجشنبه سعدی پیره به وبسایت رسمی اتحادیه میهنی اعلام کرد: «پنجشنبه مرحله دوم انتخابات یعنی جداکردن آرای ویژه و اردوگاه ها است، نتیجه خوبی برای کردها و اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک پیش بینی می کنم، چون ما کسب یک کرسی دیگر در کرکوک را حق خود می دانیم».

وی گفت: «در کرکوک به دلیل اینکه سرپرست استانداری به صورت تحمیلی تعیین شد و سیاست رژیم صدام حسین در تعریب و تبعید را اجرا می کرد، می خواست با رضایت خودمان سیاست تعریب را اجرا کند».

سخنگوی اتحادیه میهنی افزود: «بنابراین همه اقلیت های کرکوک از انتصاب استاندار کرد نفع خواهند برد، زیرا او به تنهایی استاندار کردها و اتحادیه میهنی کردستان نخواهد بود، بلکه استاندار همه مردم کرکوک اعم از عرب، مسیحی و تمام اقلیت های دیگر خواهد بود».

وی اظهار کرد: «مشکلاتی در کرکوک وجود دارد که اخیراً به دلیل حکومت داری استاندارِ تحمیل شده بدتر شده است، بنابراین باید به این وضعیت پایان داد و حقوق را به صاحبان آن بازگرداند و همچنین این تلاش های بیهوده ای که برای تغییر جمعیت در کرکوک انجام می شود باید متوقف شود».

همچنین افزود که آنها مدت هاست این کار را انجام می دهند اما نتوانسته اند کردها را اقلیت کنند، بنابراین اولویت همه احزاب کرد پس از اعلام نتایج انتخابات تلاش برای احیای حقوق صاحبان حق باشد.

سخنگوی اتحادیه میهنی در خلال سخنانش اشاره کرد: «اگر اتحادیه میهنی، جنبش نسل نو، احزاب اسلامی و سوسیالیست‌ها این آرا را هدر نمی‌دادند، امروز کردها در کرکوک صاحب بیش از 40 هزار رای دیگر بودند، اگر کردها همه با هم و یک پارچه بودند در آن صورت کسب حداقل یک یا دو کرسی دیگر برای کردها بسیار آسان بود و می توانستیم 9 کرسی داشته باشیم».

همچنین گفت: «خوشحالم که کردها در هر دو استان کرکوک و موصل بیشترین آرا را کسب کرده اند، اما گلوی من پر از اشک است چونکه ما آرای بیشتری داریم و نتوانستیم از آنها سودی ببریم».

کد خبر 2764724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha