آئین بزرگداشت هنرمند استاد «عثمان محمدی‌» در بوکان برگزار می شود

سرویس آذربایجان غربی- با همت انجمن فرهنگی و هنری مردم نهاد «آوای زیرک»، آئین بزرگداشت استاد «عثمان محمدی»، مشهور به ماموستا «عوسمانه سوور» نوازنده برجسته نرمه‌نی (نایه) موسیقی کردی، دی ماه امسال در بوکان برگزار می‌شود.

به گزارش کردپرس، استاد «عثمان محمدی» مشهور به ماموستا «عوسمانه سوور» نوازنده برجسته و اسطوره‌ای نرمه‌نی است که تا کنون عنوان برترین نوازنده جشنواره موسیقی فولکلوریک در روسیه، کسب ۳ بار مقام نخست و گروه برتر جهان هه‌لپه‌رکی «نیشتمان بانه» و چندین جایزه معتبر بین‌المللی در جشنواره‌های موسیقی و رقص‌های فولکلوریک جهان را به پاس ۶۵ سال حضور هنرمندانه در کارنامه دارد.

انجمن مردم‌نهاد فرهنگی و هنری «آوای زیرک»، قصد دارد  زمستان امسال در سالن فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بوکان آئین بزرگداشت استاد «عثمان محمدی» را برگزار کند.

این مراسم با حضور اساتید سرشناس موسیقی ٢٠ دی ماه ساعت ١٩ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان برگزار می شود و حضور برای عموم مردم آزاد است.

استاد عثمان محمدی نوازنده مطرح، برجسته و توانای نرمه نی (نایه) و از اساتید عالی قدر و صاحب سبک موسیقی فولکلوریک کُردی و از چهره های ماندگار موسیقی نواحی است.

گفته می شود؛ این هنرمند مردمی با بیش از ۵۰ سال  فعالیت در عرصه هنر موسیقی مقامی و فولکلوریک کُردی همچنان از بیمه هنرمندان و مستمری محروم است .

او در سنین جوانی مقام­ های اصیل کُردی را نزد استاد حسن نی در کُردستان عراق آموخته و در سال ۱۳۴۵ فعالیت هنری خود را آغاز کرده و با استاد حسن زیرک، علی خندان، عبدالله هوشمند، سید علی رحیم پور (سردشتی)، سید محمد صفایی، ابراهیم فتاحی، سید ابراهیم سقز همکاری داشته است.

کد خبر 2764586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha