۲۲ اثر صنایع‌دستی کرمانشاه مهر اصالت ملی گرفتند

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از دریافت مهر اصالت ملی برای ۲۲ اثر صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران استان خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفتمین دوره داوری مهر و نشان اصالت ملی محصولات صنایع‌دستی در شهر همدان که با حضور محصولات صنایع دستی پنج استان غرب کشور ازجمله کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: استان کرمانشاه با  ۳۴ اثر که قبلا به صورت استانی، توسط اساتید صنایع دستی از میان ۵۵ اثر انتخاب شده بود، در این مراسم شرکت کرد.

او ادامه داد: ملاک انتخاب آثار صنایع‌دستی برای اخذ نشان و مهر اصالت ملی، کاربردی بودن آثار در عین پرداختن به جزئیات و ظرافت کامل اثر، قابلیت تولید انبوه و قیمت مناسب به همراه بسته بندی متناسب با اثر است.

فرمانی تصریح کرد: در این دوره از ۳۴ اثر راه یافته به انتخاب نهایی آثار، تعداد ۲۲ اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی صنایع‌دستی شدند.

او گفت: این آثار در رشته‌های گلیم بافی، شال بافی، زیورآلات سنتی، منبت چوب، موج بافی ( احرامی بافی )، ساز سنتی، قلمزنی، چاقو سازی و حکاکی سنتی روی سنگ هستند که مورد تایید و شایسته دریافت نشان و مهر اصالت ملی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه یادآور شد: در ششمین دوره این مراسم که در سال ۱۴٠٠ به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، تعداد ۱۹ اثر موفق به دریافت نشان و مهر اصالت ملی شدند این افزایش نشان از رشد فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی استان است.

فرمانی بیان کرد: در طول دوره‌های برگزار شده مراسم های داوری نشان و مهر اصالت ملی، هنرمندان و صنعتگران استان، پیش از این موفق به دریافت جمعا ۱۴۳ نشان و مهر اصالت شده بودند که با احتساب ۲۲ اثر  که در هفتمین دوره، استان کرمانشاه موفق به دریافت آن شد، تعداد نشانهای دریافتی به مجموعا ۱۶۵ نشان رسید.

فرمانی درخاتمه ضمن قدردانی از معاونت صنایع‌دستی و کارشناسان اعزامی به این مراسم، گفت: این همکاران با توجه به تجارب ارزنده در حوزه صنایع‌دستی و با دفاع از آثار هنرمندان، نقش بسزایی در دریافت تعداد آثار بیشتر در این دوره داشتند.

در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر در ۶۰ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.

کد خبر 2764344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha