وقوع زمین لرزه در دریای مرمره و استانبول/بسیاری از مردم به خیابان ها ریختند

سرویس ترکیه - زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر صبح امروز مناطق بورسا، استانبول و قوجائلی را لرزاند، مرکز این زمین لرزه خلیج جملیک در دریای مرمره بود.

به گزارش کردپرس، سازمان پیشگیری و مدیریت حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در ساعت 10:42 دقیقه صبح امروز در دریای مرمره خبر داد. مرکز این زمین لرزه خلیج جملیک در دریای مرمره بود و در عمق 8.98 کیلومتری از سطح زمین رخ داد. 

این زمین لرزه بورسا را لرزاند و در استان های استانبول، ساکاریا، ازمیر، بالیک اسیر، کوتاهیه، تکیرداغ، اسکی شهر و قوجائلی نیز حس شد. 3 دقیقه پس از این زمین لرزه، زلزله 4.5 ریشتری دیگری در همین منطقه رخ داد.

وسعت این زمین لرزه باعث ایجاد نگرانی و ترس شدیدی در میان مردم شد و بازتاب گسترده آن در رسانه های ترکیه شد. بسیاری از رسانه ها از جمله جمهوریت، در تیتر اخبار خود این زمین لرزه را «ترسناک» توصیف کردند. همچنین تصاویر منتشر شده در رسانه ها حاکی از آن است که در بسیاری از نقاطی که این زمین لرزه حس شده، مردم از ساختمان ها بیرون آمده و در خیابان ها و فضاهای باز هستند.

اکرم امام اوغلو شهردار استانبول پس از این زمین لرزه، با انتشار پیامی اعلام کرد که تا کنون هیچ گزارشی درباره خسارت های مالی و جانی به دست آنها نرسیده است.

کد خبر 2764007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha