احتمال زمین لرزه بالای 7 ریشتر در حوزه مرمره

سرویس ترکیه - مدیر رصد خانه قندیلی درباره احتمال قریب به وقوع زمین لرزه بالای 7 ریشتر در منطقه مرمره هشدار دارد.

به گزارش کردپرس، پروفسور هالوک اوزنر مدیر رصدخانه و مرکز زمین لرزه شناسی قندیلی با تحلیل حرکت زمین و فعالیت گسل ها در منطقه مرمره نسبت به احتمال وقوع یک زمین لرزه بالای 7 ریشتر در این منطقه هشدار داد.

دکتر اوزنر گفت: «گروهی از محققان ترکیه ای و ژاپنی پروژه ای را با مشارکت چند دانشگاه در دریای مرمره آغاز کرده اند که 5 سال است ادامه دارد. در این پروژه تحقیقاتی لرزه سنج ها به علاوه دستگاه های اندازه گیری انبساط متعددی را در مناطق مختلفی از دریای مرمره کارگذاشته اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از فعالیت گسل ها در این منطقه متوجه تحرکاتی در این منطقه شده ایم.»

او با بیان این که این منطقه منطقه ای زلزله خیز است گفت: «این زمین لرزه هر آن می تواند رخ دهد. اما نمی توان گفت که زمان دقیق آن کی است. تنها کاری که باید انجام داد ایمن سازی سازه ها در کوتاه ترین زمان ممکن است. همچنین شهرداری کلان شهر استانبول باید در اسرع وقت به شناسایی سازه های نا ایمن بپردازد. در شرایط فعلی کاری که باید کرد این است که از اساس موضوع ساخت و سازها را مورد نظارت و بررسی قرار داد.»

لازم به ذکر است که منطقه مرمره یکی از 7 بخش مختلف جغرافیایی ترکیه است که در شمال غربی، یعنی بخش اروپا آسیایی آن قرار دارد و 11 استان مختلف از جمله استانبول، ادیرنه، یالوا، قوجا اِلی، ساکاریا، و بورسا را شامل می شود.

کد خبر 43429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha