اوزگور اوزل: از این پس سخن گفتن از عدالت در این کشور عین بی وجدانی است

سرویس ترکیه - اوزگور اوزل در واکنش به آزادی قاتل هرانت دینک، این کار را به مثابه از میان برچیده شدن عدالت در ترکیه، و بی عدالتی علیه ارمنی ها توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، اوزگور اوزل رهبر جدید حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سخنانی در واکنش به آزادی اُگون ساماست قاتل هرانت دینک روزنامه نگار و روشنفکر مشهور ارمنی ترکیه، این امر را به مثابه از میان برچیده شدن عدالت در ترکیه توصیف کرد و گفت هر آنکس که از این پس از عدالت در ترکیه سخن بگوید، مرتک بی وجدانی شده است.

اوزل در پاسخ به خبرنگاری که درباره این موضوع جویای نظر او شده بود، گفت: «واقعا باورکردنی نیست. جنین جنایتی چطور می تواند شامل عفو به دلیل رفتار خوب شود؟ این جنایت یک قتل عادی نیست. جنایتی است که پیشتر برنامه ریزی شده، کسی برای این کار مامور و فرستاده شده است.»

او آزادی قاتل دینک را بی عدالتی علیه اقلیت ارمنی ترکیه دانست و گفت: «این کار علیه یک اقلیت مهم در ترکیه یعنی ارمنی ها یک بی عدالتی و ناحقی بزرگ است. معلوم است که کسانی که روزی قاتل را برای این کار عزم کرده اند، یک روز هم او را شامل عفو کرده و از زندان آزاد می کنند. ما در نقطه ای (از تاریخ) هستیم که دیگر چیزی برای گفتن نمی ماند. اگر قاتل دینک به دلیل رفتار شایسته از زندان آزاد می شود، دیگر در این کشور حرف زدن از «ع» عدالت امری بیهوده و بی وجدانی است.»

اوزل همچنین با انتشار ویدئوی سخنانش در  حساب ایکس خود، با تکرار این سخنان نوشت: «هر کسی پس از این در این کشور از عدالت سخن بگوید، حقیقتاََ بی وجدان است.»

اوزگور اوزل: از پس سخن گفتن از عدالت در این کشور عین بی وجدانی است

گفتنی است، پس از آزادی اُگون ساماست قاتل هرانت دینک، حزب برابری و دموکراسی خلق ها (HEDEP) خواستار تداوم تحقیقات درباره پرونده این قتل شد. این پیشنهاد از سوی نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق (CHP) نیز حمایت شد. با این حال این طرح با رای منفی از سوی نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) و نمایندگان حزب حرکت ملی (MHP) از سوی مجلس ترکیه رد شد.

کد خبر 2763351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha