سند مهار تورم در کردستان به شورای برنامه ریزی ارایه شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از الزامات اداره کل صنعت، معدن و تجارت تحقق ۱۰۰ درصدی رشد تولید و مهار تورم است و در این راستا سند مهار تورم به شورای برنامه ریزی استان ارسال شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در دیدار با بازرسان و ناظران بازار در استان کردستان، گفت: با توجه به اینکه امسال سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، نقش بازرسان و بازرسی به صورت پررنگ نمود پیدا می کند و در راستای تحقق شعار سال باید با تمام توان ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند عملکرد منسجم و مناسبی در حوزه بازرسی هستیم تا شاهد آرامش بازار و رفاه شهروندان باشیم، افزود: بازرسان با توجه به دستورالعمل های آمده در بخش کالاهای صنعتی و غیر کشاورزی ورود کنند و مابقی مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است و تنها به عنوان همکار و در گشت های مشترک در حوزه های بازرسی مربوط به جهاد کشاورزی ورود پیدا می کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در خصوص اهداف و برنامه های عملیاتی که ابتدای سال تدوین شده در این هفت ماهه ۹۲ درصد در شهرستان سنندج توسط بازرسان تحقق یافته که باز هم با توجه به شرایط موجود نیاز به عزم بیشتر و تلاش جدی تر داریم تا بتوانیم در راستای منویات رهبری گام برداریم.

خلیقی ادامه داد: چند ماهی پیش رو باید در قالب طرح های نظارتی ویژه به صورت جد ورود پیدا کنیم و آرامش را به سطح بازار و رفاه را به شهروندان تقدیم کنیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه با تلاش و همکاری تمام اعضای اداره کل صنعت معدن تجارت و با برنامه ریزی های صورت گرفته سال گذشته جزو دستگاه های اول اجرایی در بحث اشتغال زایی بوده ایم و حسب دستور حضرت آقا در راستای شعار سال به صورت جد ورود پیدا کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در سال جاری هم مربوط به مهار تورم و یکی از الزامات اداره کل صنعت و معدن تجارت تحقق ۱۰۰ درصدی رشد تولید و مهار تورم است خوشبختانه از ابتدا اهداف و برنامه ریزی های لازم صورت گرفت و سند مهار تورم به شورای برنامه ریزی استان ارسال شد.

خلیقی گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید گام های زیادی برداشته شده و در هفت ماهه اول در زمینه رشد تولید ۵.۵ درصد هستیم که رشد تولید کشوری ۸ درصد است و انتظار می رود در این حوزه با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک به درصد کشوری برسیم.

وی اظهار کرد: از لحاظ صنعتی جزو استان بیست و پنجم هستیم و با توجه به راه اندازی نهضت احیای واحدهای صنعتی خوشبختانه استان به سمت صنعتی شدن حرکت می کند و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت فراهم شد و در این خصوص هم در آینده نزدیک به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در حوزه معدن رشد تولید میانگین کشوری ۲ درصد است و خوشبختانه در استان کردستان دو و نیم درصد است و این نشان از ظرفیت استان در حوزه معدن است و همچنین ورود به بحث تولید در این حوزه است.

خلیقی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک ۱۷ طرح پروژه فولاد در استان اجرایی می شود و زنجیره فولاد به طور کامل در استان اجرایی می شود.

وی یادآور شد: یکی از مواردی که در رشد تولید بسیار مهم است بحث مهار تورم است که به حوزه نظارت و بازرسی اداره برمی گردد و انتظار می رود همکاران در این حوزه به صورت جد ورود پیدا کنند.

انجام ۵۱۵ هزار مورد بازرسی واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه در هفت ماهه اول سال جاری ۵۱۵ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی در سطح عرضه واحدهای خدماتی، صنفی، صنعتی و تولیدی انجام شده است، گفت: در این بازرسی ها ۱۶۳۵ مورد تخلف محرض و پرونده تشکیل شد که به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

فرزاد سردارزاده با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده ها در این مدت ۲۶۴ میلیارد ریال است، افزود: در مدت ۷ ماهه نیز گشت های مشترکی برگزار شده که ۶۲۸۳ مورد بازرسی انجام شده که حاصل این گشت های مشترک در سطح بازار ۶۶۲ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار کرد: در زمینه قاچاق کالا هم بازرسان با توجه به اینکه استان مرزی است به صورت جد ورود پیدا کردند و طی این مدت ۴۸۷ مورد بازرسی شکل گرفته که ۴۱ فقره پرونده به ارزش ریالی ۹ میلیارد ریال کالا کشف و ضبط شده و در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان ادامه داد: همچنین در مدت ۷ ماهه سال جاری ۷۰ مورد بازدید و بازرسی از انبارهای استان صورت گرفته که از این مجموع ۱۸ مورد تخلف عرضه خارج از شبکه احتکار و تبصره ۴ ماده ۱۸ به ارزش ۱۶۸ میلیون ریال داشته ایم.

سردارزاده یادآور شد: در این مدت ۱۶۱۰ مورد گزارش مردمی داشته ایم که این تعداد گزارش ها ۸۵۰ مورد مربوط به کالا و ۷۴۵ مورد گزارش داشته ایم که از مجموعه گزارش ها ۳۳۴ مورد احراز تخلف شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

کد خبر 2763129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha