شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی های ایلام صاحب دبیرخانه مشترک می شوند

سرویس ایلام - در جلسه مشترک شورای اطلاع رسانی دولت و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ایلام به ریاست استاندار ایلام، مقرر شد دبیرخانه ای مستقل و مشترک از این دو شورا جهت هماهنگی بیشتر و ترسیم راهبردهای اطلاع رسانی در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این نشست با تأکید بر ایجاد دبیرخانه مستقل برای هماهنگی بیشتر بین این دو شورا، بر برگزاری این جلسات بصورت ماهانه تأکید و گفت: عملکرد روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی توسط این دو شورا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی افزود: این دبیرخانه ضمن ترسیم راهبردهای اطلاع رسانی مطلوب در استان، وظیفه دارد عملکرد روابط عمومی های استان را بررسی کند که اگر خروجی و تولید محتوای روابط عمومی یک دستگاه مورد قبول این اعضا و در راستای سیاستهای دولت سیزدهم بود، تشویق شوند و اگر کم کاری یک روابط عمومی محرز شد، در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: روابط عمومی های استان دارای ظرفیت بالایی هستند اما به نظر می رسد که برخی از آنها همه ظرفیت خود را پای کار نیاورده اند و ضعف و قوت آنها در تولید محتوا و خروجی کارهایشان قابل بررسی است.

بهرام نیا با اشاره به رویکرد دولتهای گذشته در نگاه به جایگاه روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها همواره مغضوب دولتها بوده اند و در حاشیه نگه داشته شده اند به نحوی که به محلی برای تسویه حسابهای شخصی و اداری تبدیل شده بودند اما روابط عمومی ها در کانون توجه دولت سیزدهم قرار دارند و تلاش دولت بر ارتقای آنها و توانمندسازی روابط عمومی هاست و به مدیران کل گفته ایم که باید بهترین ها در جایگاه روابط عمومی دستگاه اجرایی قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات دولت فارغ از هر گونه سلیقه‌ای به مردم بیان شود، گفت: وظایف روابط عمومی‌ها اطلاع رسانی از اقدامات دولت و حمایت از اقداماتی است که توسط دولت صورت گرفته است و باید حسب وظایف قانونی، عملکرد دولت را هنرمندانه اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار ایلام با تأکید بر تقویت سواد رسانه‌ای رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها اظهار کرد: در برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای، باید از اساتید برجسته و خوشنام استفاده شود و اعتبارات برگزاری این دوره‌ها نیز تأمین خواهد شد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها باید پای کار باشند و خدمات دولت را بیان کنند و به سمع مردم برسانند، افزود: روابط عمومی‌ها از نگاه مسئولان ارشد استان جایگاه ویژه ای دارند و لازمه آن این است که با شورای اطلاع رسانی هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر 2763002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha