جذب۵۰۵ نفر در آموزش و پرورش آذربایجان غربی/کمبود نیرو همچنان باقی است

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم اینکه معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان غربی از جذب ۵۰۵نفر از قبول شدگان آزمون استخدامی در رشته دبیری جذب آموزش و پرورش استان خبر داده اما آذربایجان غربی بنا بر آمار رسمی همچنان با کمبود نیروی انسانی بین ٦ تا ٩ هزار نفر روبه رو است.

به گزارش کردپرس، جواد حمیدی در جلسه ساماندهی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی هنرآموز و دبیری آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی  گفت: این نفر  از قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سالن فرهنگ مدرسه نیلوفر ارومیه سازماندهی و در کسوت معلمی راهی کلاس های درس شدند .

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان افزود: شغل معلمی شغل انبیاست و رسالت خطیر معلمان راهبری و هدایت جوامع بشری است و جایگاه معلم در جامعه اسلامی بسیار بالاست.

حمیدی در جمع پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ماده ۲۸ به نحوه سازماندهی نیروها اشاره کرد و گفت: سازماندهی نیروی انسانی بر اساس امتیاز و نیاز مناطق آموزشی شهرستان ارومیه صورت خواهد گرفت.

در این جلسه سنایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهمیت شغل معلمی خطاب به معلمان جدید الاستخدام بیان کرد: ارزش اجتماعی حرفه معلمی بسیار بالاست در واقع معلمی شغل نیست هنر است و توسعه جامعه در گرو توجه ویژه به آموزش و پرورش است

سنایی افزود: محصول نظام تعلیم و تربیت باید دربرگیرنده ساعت‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد در پایان سنایی اضافه کرد انتظار داریم معلمان جوان و پر انرژی با بهره‌گیری از آخرین روش های یادگیری و یاددهی، دانش آموزان را راهبری و هدایت نمایند.

گفتنی است؛ کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های اخیر آموزش و پرورش آذربایجان غربی بوده و این استان با کمبود ۹ هزار نفر نیروی انسانی روبرو است.

در سال تحصیلی جدید هم نماینده ارومیه در مجلس گفته بود: چرا باید در حوزه انتخابیه بنده ۵۰۶ مدرسه بی‌معلم بماند!

کد خبر 2762227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha