نماینده مجلس: ٥٠٦ مدرسه در ارومیه بدون معلم مانده اند

نماینده ارومیه در مجلس گفت: مگر ما در چند سال گذشته تجربیات لازم را در رابطه با مسائل استخدامی پشت سر نگذاشته‌ایم، ما امروز معلمینی در قالب نهضتی، خرید خدمتی، پیش دبستانی، طرح مهرآفرین داریم اما اینها از برخی از مسائل کنار گذاشته شده‌اند و این جای سوال دارد که چرا باید در حوزه انتخابیه بنده ۵۰۶ مدرسه بی‌معلم بماند.

به گزارش کردپرس از خانه ملت؛ سید سلمان ذاکر در جلسه علنیمجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: در این بخش ایجاد نظام اداری صحیح مدنظر قرار گرفته است لذا ایجاد نظام اداری صحیح باید سرمشق دولت و مجلس قرار گیرد.

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه ما نباید مسیر جذب و گزینش جوانان در ادارات را ببندیم، افزود: نباید مسیر جذب و گزینش جوانان را به بهانه‌های مختلف کنار بگذاریم و باید راهی برای آن پیدا کنیم. اقدامات نباید به نحوی باشد که ما این موضوعات را به سازمان استخدامی واگذار کرده و بعد این مسائل به مصیبتی برای جوانان تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه تعداد جوانان بیکارمان زیاد است، ادامه داد: مگر ما در چند سال گذشته تجربیات لازم را در رابطه با مسائل استخدامی پشت سر نگذاشته‌ایم، به عنوان مثال ما امروز معلمینی در قالب نهضتی، خرید خدمتی، پیش دبستانی، طرح مهرآفرین داریم و اینها از برخی از مسائل کنار گذاشته شده‌اند، سوال این است که مگر این معلمان تحصیلات لازم را ندارند، به واقع این معلمان سال‌ها در خدمت محصلین بودند و این جای سوال دارد که چرا باید در حوزه انتخابیه بنده ۵۰۶ مدرسه بی‌معلم بماند.

ذاکر خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس به حسب وظیفه خود در برنامه هفتم توسعه تلاش کرد که آنچه که لازم است انجام گیرد. همچنین درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در برنامه هفتم کمیسیون تلاش کرد تا ۹۰ درصد حقوق شاغلین برای بازنشستگان مدنظر قرار گیرد اما این مسئله در کمیسیون تلفیق حائز اهمیت قرار نگرفت. این مسئله باید مشخص شود که چرا کمیسیون تلفیق به آن بها نداده است لذا امروز همه مطالبات بازنشستگان از ما این است که ما از ادارات بریده نیستیم و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مشمول ما هم می‌شود.

گفتی است؛ خبرگزاری کردپرس پیشتر در گزارشی با عنوان  مهر بی مهر دانش آموزان؛ رویای یک سقف مقاوم و بازگشت تارک تحصیلان به مناسبت آغاز سال تحصیلی در گزارشی به چالش های کمبود نیروی انسانی و نبود زیرساخت های لازم در حوزه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی پرداخته بود.

کد خبر 2761484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha