ترکیه همانند اسرائیل هر روز مرتکب نسل‌کشی و جنایات جنگی می‌شود

سرویس سوریه - «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF در پاسخ به سخنان اردوغان که حملات علیه غزه را نسل‌کشی خوانده بود اعلام کرد که ترکیه خود نیز هر روز علیه شمال و شرق سوریه مرتکب نسل‌کشی و جنایات جنگی می‌شود.

به گزارش کردپرس، «مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) در پاسخ به سخنان «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که حملات علیه غزه را نسل‌کشی خوانده بود اعلام کرد که ترکیه خود هر روز علیه شمال و شرق سوریه مرتکب نسل‌کشی و جنایات جنگی می‌شود.

به نوشته شارپرس، «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF در رابطه با سخنان اردوغان درباره جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و جنایات دولت ترکیه در کردستان سوریه پیامی صادر کرد.

مظلوم کوبانی تصریح کرد که رئیس‌جمهور ترکیه درباره جنگ غزه اظهار داشت که کسی که برای قطع آب، برق، جاده‌ها، تخریب زیرساخت‌ها، عبادتگاه‌ها و مدارس می‌جنگد رفتارش نسل‌کشی نامیده می‌شود اما خود اردوغان هر روز در شمال و شرق سوریه این نسل‌کشی انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با یادآوری «آداب و اخلاق جنگ» به طرفین، خاطرنشان کرد: «ویران کردن غزه با حملات هوایی و زمینی، بمباران مساجد و کشتن کودکان، زنان، سالمندان و غیرنظامیان بی گناه هرگز قابل قبول نیست

سخنان اردوغان با توجه به حملات اخیر ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه که باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و آسیب زیرساخت‌های این منطقه شد، بازتاب‌های انتقادی زیادی را در رسانه‌های مجازی به دنبال داشت.

کد خبر 2761842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha