MHP مجبور شد سخنان دولت باغچه لی را پس بگیرد

سرویس ترکیه - پس از واکنش های فراوان به سخنان دیروز دولت باغچه لی درباره مسئله فلسطین، MHP مجبور شد سخنان او را پس بگیرد.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و شریک ائتلاف حاکم، دیروز در سخنانی از دولت ترکیه خواسته بود «اگر ظرف 24 ساعت آتش بس در غزه حاصل نشود، ترکیه وارد عمل شود». پس از واکنش های فراوان به این سخنان، امروز MHP با بازگشت از سخنان رهبر این حزب، بر حل مسئله به شیوه ای هماهنگ با جامعه بین المللی تاکید کرد.

به نوشته جمهوریت، دولت باغچه لی، رئیس MHP، روز گذشته در سخنانی هشدار آمیز 24 ساعته برای آتش‌بس از سوی اسرائیل در نوار غزه داد و اعلام کرد که اگر آتش‌بس محقق نشود، دولت ترکیه باید به سرعت وارد عمل شده و نظامیان خود را به آنجا بفرستد. باغچه لی گفت: «ترکیه باید با توجه به مسئولیت های تاریخی، بشردوستانه و مذهبی که دارد، سریع وارد عمل شود و هر کاری که لازم است انجام دهد. این میراث ماست و ما باید ماموریت حراست و حفاظت از غزه را بر عهده بگیریم.»

به دنبال سخنان رهبر MHP که در برخی محافل به اظهارنظرهایی مبنی بر «تدارک اعزام سربازان ترک به فلسطین» منجر شد، واکنش های زیادی در فضای مجازی شکل گرفت. 

محمت عاکف ارسوی مجری تلویزیون خبرترک امروز در برنامه خبری خود بیانیه منصوب به MHP را خواند.

بنا بر این بیانیه دولت باغچه لی اعلام کرده است که «در چارچوب پیشنهادات هاکان فیدان وزیر امور خارجه در قاهره، ترکیه آماده است تا به حل مسئله فلسطین به صورت هماهنگ با جامعه جهانی کمک کند، کشتار غیرنظامیان در غزه هرگز نمی تواند دفاع از خود تلقی شود. آمریکا با اقدام غیر مسئولانه هیزم بر آتش جنگ میریزد.»

ستاد خبری MHP در پایان اعلام کرده است که از تلاش های رئیس جمهور در راستای میانجیگری برای تحقق صلح در غزه به شدت حمایت می شود.

کد خبر 2762250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha