نخاله های ساختمانی به زودی ارومیه را دچار مشکل می کنند

سرویس آذربایجان غربی- مرتضی بهرام عضو شورای شهر ارومیه گفت: نخاله های ساختمانی در آینده نزدیک شهر ارومیه را دچار مشکل خواهد کرد و لذا این موضوع حساس نیاز به برنامه ریزی اساسی از سوی مدیریت شهری و دستگاههای اجرایی دارد.

به گزارش  کردپرس، از شورای شهر ، بهرام در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز کشورهای پیشگام به سمت و سوی بازیافت نخاله های ساختمانی پیش می روند و خوشبختانه در کشور ما نیز اقداماتی در شهر اصفهان شروع شده است و ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم.

او ادامه داد: شهرداری و مدیریت پسماند بایستی در جمع آوری و تفکیک زباله خشک از مبدا اقدامات لازم را انجام و با انتخاب پیمانکار عملیات تفکیک زباله را تسریع بخشد و گزارش لازم را به شورا ارائه دهد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آماده کردن زیرساخت ، آموزش و فرهنگ سازی زمینه را برای همکاری و مشارکت مردم فراهم خواهد ساخت. همانگونه که برای احداث، مجوز و پروانه صادر می شود بایستی برای تخریب و تولید نخاله ساختمانی نیز مجوز اخذ شود و محل جمع آوری و دپوی آن به اطلاع شهروندان رسانده شود.

بهرام افزود: تا زمانیکه مدیریت واحد شهری در کشور ایجاد نشود و نهادها و ادارات مختلف برای امورات مختلف و متفاوت تصمیم سازی و تصمیم گیری می کنند، وضعیت خیلی بهتر نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دولت بایستی حمایت های خود را مخصوصا در زمینه حفظ محیط زیست از شهرداری ها انجام دهد.

 بهرام ضمن تشکر از همکاری های قوه قضائیه و دستگاههای انتظامی و پلیس راهور گفت: از قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی بخاطر حمایت های همیشگی باید تشکر کنیم و انتظار داریم در بحث های مربوط به خدمات شهری نیز همچون سال‌های گذشته پشتیبان مدیریت شهری باشند.

کد خبر 2761472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha