اهداف و انگیزه های دولت اقلیم کردستان و تلاش آن برای تبدیل حلبچه به استان از زبان یک نماینده مستقل مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده مستقل مجلس عراق ازاهداف و انگیزه های دولت اقلیم کردستان و تلاش آن برای تبدیل حلبچه به عنوان چهارمین استان کردستان و دلایل اصرار کردها برای تصویب پیش نویس قانون  تبدیل حلبچه به استان در مجلس نمایندگان، پرده برداشت.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری« تودی نیوز» کاظم الطوکی در اظهاراتی، گفت: کردها با توجه به اینکه حلبچه یک شهر قربانی داده است که مورد بی عدالتی رژیم سرنگون شده عراق قرارگرفته، تلاش می‌کنند تا آن را به یک استان تبدیل کنند، اما وزرات برنامه ریزی عراق ضوابط خاصی برای احداث استانهای جدید براساس تعداد جمعیت و مسائل دیگر دارد.

الطوکی افزود: پرونده حلبچه بیشتر یک پرونده سیاسی است، تا اداری، زیرا کردها به دنبال این هستند که این منطقه را با انگیزه های سیاسی به استان تبدیل کنند، اما بین اربیل و سلیمانیه در این خصوص اجماع وجود ندارد، زیرا سلیمانیه غالبا" درخصوص جدایی از اقلیم کردستان به دلیل اختلافات سیاسی بین احزاب حاکم دراقلیم کردستان، هشدار می دهد.

وی تصریح کرد: اربیل و دهوک درصورت مخالفت سلیمانیه با هرموضوعی نمی‌توانند، تصمیگیری کنند،از این رو تلاش می‌شودتا حلبچه به استان تبدیل شودتا از تصمیم‌های سیاسی در اقلیم حمایت شود و آنچه که دولت کردستان، به ویژه  درخصوص مسائل مربوط به همه پرسی بخواهد، تصویب شود.

کد خبر 2761275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha