عدم درک مفهوم «چراغ زرد»، عامل اصلی تصادف در تقاطع است

سرویس کرمانشاه _ رئیس پلیس راهور استان رعایت نکردن مفهوم و معنای دقیق چراغ زرد را بیشترین عامل تصادفات و ترافیک تقاطع ها اعلام کرد. 

به گزارش کردپرس؛ سرهنگ"محمد حیدری" اظهار کرد: رعایت نکردن مفهوم و معنای دقیق چراغ ها از جمله چراغ زرد بیشترین عامل تصادف و ترافیک در تقاطع ها  می باشد.

وی ادامه داد: در تقاطع های دارای چراغ ثانیه شماره (تایمردار)چراغ قرمز به معنای توقف کامل و ایستادن پشت خط ایست و یا 5 متری تقاطع می باشد و چراغ سبز به معنای حرکت بارعایت حق تقدم است.

 رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: واقعیت این است که اکثر رانندگان با دیدن چراغ زرد تمام تلاش خود را برای ورود به تقاطع انجام می دهند، این در حالی است که معنا و مفهوم دقیق چراغ زرد که به عنوان "تایم تخلیه " طراحی شده این است که رانندگان با دیدن چراغ زرد که قبل از خط ایست و گذرگاه عابر پیاده هستند باید در پشت خط ایست توقف نمایند و رانندگانی که خط ایست و عابر پیاده را رد کردند سریعتر تقاطع را تخلیه نمایند.

سرهنگ حیدری با اشاره به این که اولویت علائم راهنمایی و رانندگی، اول فرمان پلیس،چراغ ها و بعد تابلو ها و خط کشی هاست، عنوان کرد: رانندگان به این نکته توجه  داشته باشند که فرمان پلیس مستقر در  تقاطع ها مقدم بر چراغ هاست.

رئیس پلیس راهور استان  کرمانشاه در تشریح معانی چراغ های چشمک زن ادامه داد :چراغ چشمک زن قرمز به معنی توقف کامل و سپس حرکت با احتیاط می باشد و رانندگان با دیدن چراغ چشمک زن زرد بایستی سرعت را کم کرده و سپس با احتیاط و رعایت حق تقدم عبور نمایند.

کد خبر 2758715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha