اعتراض وکلای جان آتالای به تصمیم دادگاه ترکیه مبنی بر رد آزادی آتالای

سرویس ترکیه - وکلای «جان آتالای» نماینده دربند TİP علیه تصمیم سومین دادگاه کیفری استیناف مبنی بر رد آزادی آتالای، به شعبه چهارم کیفری دادگاه عالی تجدیدنظر اعتراض کردند.

به گزارش کردپرس، وکلای «جان آتالای» نماینده دربند حزب کارگران ترکیه(TİP) از ختای علیه تصمیم سومین دادگاه کیفری استیناف مبنی بر رد آزادی آتالای، به شعبه چهارم کیفری دادگاه عالی تجدیدنظر اعتراض کردند.

به نوشته جمهوریت، جان آتالای که در پرونده اعتراضات پارک گزی زندانی شده بود با وجود انتخاب شدن به عنوان نماینده TIP در انتخابات اخیر، بیش از دو ماه است که آزاد نشده است.

«دنیز اوزن» وکیل آتالای در این رابطه گفت: «تصمیم دیوان عالی بر مبنای حکم «ییلماز تونچ» وزیر دادگستری است که دو، سه هفته پیش صادر شد و به تصمیم دادگاه تبدیل شد و این تصمیم فاقد ماهیت قانونی و غیرقابل قبول است.» 

اوزن افزود: «دادگاه تجدید نظر با تصمیم خود رسما اعلام کرد که نه تنها روند قضایی دادگاه قانون اساسی ترکیه در مورد مصونیت پارلمانی را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه تصمیمات هیأت عمومی کیفری که ملزم به تبعیت از آنها است، را نیز به رسمیت نمی‌شناسد.»

لازم به ذکر است که پس از انتخابات پارلمان ترکیه که در ۱۴ می برگزار شد، نمایندگان انتخاب شده توسط مردم در مجمع عمومی پارلمان ترکیه سوگند یاد کردند اما «جان آتالای» که به عنوان نماینده ختای از TİPانتخاب شد با وجود نماینده شدن از زندان آزاد نشد و تنها نماینده مجلس بود که نتوانست سوگند یاد کند. «آتالای» سال گذشته در دادگاه موسوم به پارک گزی به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود.

کد خبر 2758292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha