«مادربزرگ برفی» منتشر شد

سرویس ایلام - کتاب «مادربزرگ برفی»، ترانه های کودکانه «محمدرضا رستم پور» با تصویرگری «آمنه پورخلیل» در نشر نیشتمان به همت حوزه هنری استان ایلام منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سراینده این مجموعه شعر به کردپرس گفت: مادر بزرگ برفی مجموعه ای است از ترانه های کودکانه‌ که ۳۳ چ ترانه را در بر می گیرد و با طراحی هنرمندانه آمنه پورخلیل شکل قشنگ تری گرفته است. 

وی افزود: این ترانه ها به زندگی کودک امروز و مشکلات و زیبایی های آن می پردازد و از دیدگاهی اجتماعی به کودک نگاه کرده است.

سراینده مجموعه شعر کردی «لانه‌وێز» افزود: تعدادی از این ترانه ها در سال های اخیر در تعدادی از برنامه های کودک مانند حیاط برفی گلابتون (شبکه پویا)، نمایش عروسکی درخشنگ (نمایش صحنه ای موزیکال)، افتتاحیه جشنواره بین المللی قصه گویی و مجلات و نشریات ویژه کودک کشور و برنامه های دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند که اکنون در قالب یک مجموعه شعر منتشر شد.

رستم‌پور خاطرنشان کرد: ترانه های این کتاب حرف های دل من درباره پدر، مادر، مادربزرگ، بچه ها و محیط اطرافمان را در بردارند و مهم تر از همه رویاهایی که همه در سر داریم و دنبالشان هستیم.

این‌ کتاب در حدود چهل صفحه با کیفیت چاپ عالی و طراحی و صفحه آرایی هنرمندانه در نشر نیشتمان منتشر شده که جمعی برای ارائه خوبش از ته دل زحمت کشیده اند که قدردان زحمتشان هستم.

صاحب مجموعه غزل «از زبان زخم‌ها» تأکید کرد: این ترانه ها اگر چه برای کودک و به زبان کودکانه سروده شده اند اما در حقیقت نمی توانم در گروه سنی خاصی محدودشان کنم چرا که از کودک ۱۱ ساله تا جوان و پیرمرد و بانوی ۹۰ ساله را در بر می گیرند و از هر گروه سنی می توانند با ترانه ها ارتباط برقرار کنند و درد دل ها و حرف ها و خواسته ها و اندیشه هایی که در این ترانه ها مطرح شده اند می توانند در همه گروههای سنی مشترک باشند.

وی افزود: با این وجود محور اصلی و تم اصلی ترانه ها کودک و زندگی کودکانه و افکار کودکانه است و در حال و هوای کودکانه و زندگی کودکانه سروده شده اند و رشد کودک و تیزهوشی کودکان و نوجوانان امروز در حقیقت این مرزبندی سنی را در ادبیات برداشته است و از خردسال که بگذریم کودک امروز را باید بسیار پیشرو و پیشرفته از چیزی ببینیم که در تصور ذهنی است.

رستم پور گفت: کودک امروز در خیلی از چیزها از بزرگ‌ترها جلوتر است و درک و دریافتی که از زندگی دارد ما را بر آن می دارد که جور دیگر به زندگی شان نگاه کنیم و به چشمی تازه تر به آنها احترام بگذاریم. آنها دارند خیلی جلوتر از سنشان به خوبی پیش می روند و من این کتاب را تقدیمشان می‌کنم.

به گزارش کردپرس، کتاب مادربزرگ برفی سروده محمدرضا رستم پور با تصویرگری آمنه پورخلیل در ۴۰ صفحه در نشر نیشتمان ایلام به صورت تمام رنگی با بهای ۷۵ هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

کد خبر 2755934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha