محسنی اژه ای: دلایل عدم استقبال سرمایه گذاران در کردستان شناسایی شود

رئیس قوه قضائیه گفت: در کردستان ظرفیت، معاون و پتانسیل های خدادادی بسیاری وجود دارد اما باید دید چرا نباید سرمایه گذار را برای بهره برداری از آنها به کار گرفت؟

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در جلسه شورای اداری استان کردستان، گفت: مردم کردستان، مردمی فرهنگی، حساس و انقلابی هستند که تا کنون حوادث بسیاری را در رابطه با خنثی کردن توطئه های دشمنان در دوران انقاب پشت سر گذاشته و شایسته خدمت بیش از این هستند.

وی اظهار کرد: اگر مردم بدانند مسئولان خالصانه در راستای رفع مشکلات آنان گام بر می دارند، حتی اگر مشکلشان حل نشود، قدردان خواهند بود چرا که می دانند حداقل تلاش خودشان را انجام داده اند.

رئیس قوه قضائیه افزود: در ماه های گذشته دشمنان برای استان های مرزی کشور نقشه های بسیاری کشیده بودند که با هوشیاری مردم و بصیرت آنان این نقشه های آنان نیز همانند گذشته با شکست مواجه شد، هر چند که این به معنای اتمام توطئه ها نیست و باید مراقب بود تا دوباره دشمن کار دیگری را پیش نگیرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: اگر همه مسئولان با هم همفکر بوده و همکاری داشته باشند و مسائل اولویت دار را شناسایی کنیم، می توانیم راه حل های بسیاری را ارائه کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.

وی یادآور شد: متاسفانه همواره می بینیم که مسئولان درک مشترکی از مسائل نداشته و راه حل های مختلفی را ارائه می دهند که باعث می شود، مشکلات پابرجا بماند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: انتظار می رود مسئولان مشکلات و ظرفیت های موجود و اولویت ها را در جلسات داخلی مشخص کنند و  بر اساس آنها برنامه ریزی کرده و برای رفع مشکلات راهکار داشته باشند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: بحث امنیت، توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری که یک ارتباط پیچیده با یکدیگر دارند باید مد نظر مسئولان باشد چرا که این عوامل به یکدیگر بستگی داشته و باید شرایط این موضوع را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: امروز امنیت به صورت نسبی در کردستان مناسب است و مسئله اقتصاد و معیشت مردم باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد و با سرمایه گذاری و توسعه و رشد تولید می توان این مشکلات را نیز رفع کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: در کردستان ظرفیت، معاون و پتانسیل های خدادادی بسیاری وجود دارد اما باید دید چرا نباید سرمایه گذار را برای بهره برداری از آنها به کار گرفت؟

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: برای رفع مشکلات معیشت مردم، کاهش تورم و رشد تولید باید نگاه ها را تغییر داد و کار کارشناسی انجام شود، البته مهمترین مسئله برای اجرای این کار، بحث امنیت است.

وی یادآور شد: ممکن است که در برخی موارد سرمایه گذار بخواهد از فرصت سواستفاده کرده و با استفاده از رانت و فساد، تنها از تسهیلات و یا زمین استفاده کند، اما نباید با این بهانه شرایط را برای سرمایه گذاری سخت کنیم.

کد خبر 2755237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha