پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: هنوز مرکز آمار ایران، نرخ سالانه را اعلام نکرده است.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاری روز چهارشنبه در جلسه به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نیروی کار براساس سرشماری نفوس و مسکن در استان اشاره کرد و افزود: باید یک بار برای همیشه مبانی نظری اجرای طرح نیروی کار، تدوین و براساس آن برنامه‌ریزی کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت دارد و ۴۷۴ هزار نفر یعنی ۳۰ درصد جمعیت استان، شاغل است.

وی جمعیت بیکار استان را بر اساس همان سرشماری، ۹۲ هزار و ۴۵۳ نفر معادل ۶ درصد جمعیت استان برشمرد و گفت: بر این اساس، ۲۴۳ هزار نفر محصل و ۴۳۸ هزار نفر نیز خانه‌دار هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه ۴۷ هزار نفر دارای درآمد بدون کار بودند، ادامه داد: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۵۶۶ هزار نفر از جمعیت استان فعال است که شامل شاغل و بیکار(۴۲.۵ درصد جمعیت) بود.

پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸

ازهاری در ادامه با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان پرداخت شد، افزود: پارسال ۱۶ طرح فولادی با ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شروع شد که در حال انجام است.

وی کردستان را قطب تولید گوشت مرغ در غرب کشور و رتبه هشتم کشور در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مساحت کشت گلخانه ای استان، ۴۰ هکتار است که نسبت به میانگین کشوری بسیار کمتر است.

اختصاص ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی در سال گذشته، لزوم خارج شدن از کشاورزی سنتی به مکانیزه و زمان بر بودن اشتغالزایی طرح های ایجادی بزرگ از جمله مواردی بود که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به آن اشاره کرد.

تایید بیش از ۴۴ هزار شغل در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان هم تعهد ایجاد اشتغال را در سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۱۳ مورد عنوان کرد و گفت: صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و کمیته امداد به ترتیب بیشترین ثبت شغل را در سامانه رصد داشتند، ضمن اینکه سقز، دیواندره و کامیاران هم برترین شهرستان‌ها در همین زمینه بودند.

فرزاد پیشکاری تعداد شغل ثبت شده در سامانه رصد را ۴۴ هزار و ۳۳۲ نفر مورد و میزان تحقق آن را ۱۳۲ درصد خواند و اضافه کرد: کردستان در زمینه ثبت شغل در سامانه رصد، رتبه ۶ کشور را بدست آورد.

وی به انجام ۱۱ هزار و ۴۸۳ مورد نظارت بر ثبت شغل‌ها در سال گذشته و راستی آزمایی اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد، سه هزار و ۲۱۷ مورد از نظارت‌ها به صورت حضوری انجام شد.

کد خبر 2755170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha