وضعیت شکننده کرونا در مهاباد/ هر گونه علائم سرماخوردگی می تواند امیکرون باشد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از وضعیت حساس و شکننده کننده کرونا در مهاباد خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرستان مهاباد در وضعیت زرد کرونا است، ولی احتمال تغییر رنگ این وضعیت در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد.

دکتر بهاءالدین حسینی امروز ۱۶ بهمن ماه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرستان مهاباد زرد است اما این وضعیت بسیار شکننده است و می تواند هر لحظه تغییر پیدا کند.

او با اشاره به اینکه تعیین رنگبندی شهرها بر اساس میزان بستری های موجود در بیمارستان است، گفت: در حال حاضر روند مبتلایان سیر صعودی را در شهرستان طی می‌کند و این وضعیت می تواند در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی شهرستان را به وضعیت نارنجی و یا حتی قرمز هم برساند.

دکتر حسینی تاکید کرد: هرگونه علائم سرماخوردگی همراه با سرفه های خشک، گلودرد و آبریزش بینی می تواند علائم سویه جدید کرونا، امکیرون باشد.

او ادامه داد: در پاندمی کرونا بیماری هایی همچون سرماخوردگی بسیار کاهش یافته اند بنابراین در صورت وجود هرگونه علایمی شبیه سرماخوردگی مردم باید بدانند که این وضعیت می‌تواند آغاز ابتلا به بیماری امیکرون باشد. بنابراین در صورت مشاهده علایم مذکور باید قرنطینه خانگی را به مدت پنج روز رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بر ضرورت قرنطینه خانگی و جلوگیری از گسترش زنجیره ابتلا به کرونا، اضافه کرد: در صورتی که بعد از ۵ روز علائم بیماری شدت یافت، فرد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تست کرونا را انجام دهد. در صورت مثبت بودن بیمار باید روند قرنطینه را تا ۱۰ روز ادامه دهد.

دکتر حسینی با اشاره به تصمیم ستاد کرونا در شهرستان مهاباد نیز گفت: بنابر پیشنهاد شبکه بهداشت و درمان، جهت پیشگیری و جلوگیری از تغییر وضعیت شهرستان، ستاد مقابله با کرونا در شهرستان با آموزش غیر حضوری مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی از امروز تا ۲۰ بهمن ماه موافقت کرد.

او ادامه داد: سایر محدودیت ها نیز با توجه به روند بیماری کرونا اعمال خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تاکید کرد: خودداری از دورهمی ها و تجمعات، استفاده از ماسک، تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی چهار راهکار مقابله و پیشگیری کرونا است که باید توسط همه افراد جامعه لحاظ شود.

او با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون در سطح مهاباد نیز گفت: آمار واکسیناسیون ١٥بهمن ماه شهرستان ۶۰۹ و شامل نوبت اول ۲۹ نفر، نوبت دوم ۱۰۴ نفر، نوبت سوم ۴۷۶ نفر بوده است.

دکتر حسینی در خصوص آمار واکسیناسیون شهرستان از اول برنامه تا ١٥بهمن ماه هم بیان کرد: تا به امروز مجموع کل واکسن های تزریق شده در شهرستان مهاباد ۳۸۱۱۰۱ بود که در نوبت اول ۱۷۷۶۶۶ نفر، نوبت دوم ۱۵۷۰۹۱ نفر، نوبت سوم ۴۶۳۴۴ نفر واکسن دریافت کرده اند.

کد خبر 26827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha