بحران امیکرون در قروه؛ از اجرای کنسرت تا اخذ هزینه اجباری از تالارها!

سرویس کردستان- اومیکرون در قروه در حالی وضعیت شهرستان را زرد کرده که با متولیان ستاد کرونا مجوز کنسرت داده اند و از طرفی هم تالارها را مجبور به پرداخت هزینه در هر مراسمی کرده اند!

به گزارش خبرنگار کردپرس، با وجود آنکه وضعیت شهرستان قروه این اواخر آبی شده بود و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تقریباً صفر شده بود اما هشدارها برای شیوع نوع جدید ویروس به نام اومیکرون شدت گرفت و گرچه انتظار می رفت مسئولان نسبت به این هشدارها جدی باشند و تدابیری بیاندیشند اما باز هم مثل همیشه مشخص شد که همچنان متولیان امر در کنترل بحران ضعف دارند و می لنگند.

نمونه بارز این بی تدبیری ها در همین است که با وجود هشدارهای از پیش داده شده در قروه، مسئولان اجازه برگزاری کنسرت داده اند! آن هم کنسرتی که بنا به گفته شهروندان قیمت گزافی برای بلیط در نظر گرفته اند، قیمتی که در خود تهران به این میزان نمی رسد!

دلایلی که متولیان برای مجوز دادن به این کنسرت اعلام می کنند در نوع خود جالب است؛ اینکه این کنسرت برای زمانی که وضعیت شهرستان آبی بود برنامه ریزی شد، تالارها و مراسمات دیگر اجرا می شود خب نمی توان جلوی کنسرت را گرفت!، در همه شهرها برگزار شده! و از این قبیل موارد!

تمامی این ها در حالی است که هشدارهای ضروری برای شیوع اومیکرون به صورت مستمر داده می شد و اینکه مسئولان نسبت به این هشدارها بی تفاوت بوده اند مسئله ای نیست که قابل قبول باشد! مگر می شود از خطری آگاه بود و پیش بینی درباره تبعات آن را نداشت؟!

از یک طرف رئیس مرکز بهداشت قروه مدام در شبکه های اجتماعی پیام های هشداری غیرتخصصی می گذارد و از طرف دیگر اجازه برگزاری کنسرت را می دهد! و این رفتارهای متناقض هم مردم را سردرگم کرده و هم خود مسئولان را... معلوم نیست واقعاً مسئولان ستاد کرونا در قروه در چه فکری هستند اما هر چه هست سلامت مردم در این فکرها نقشی ندارد!

این نگرانی حتی در میان بازاریان هم به وجود آمده که با اجرای این برنامه ها درست نزدیک به سال جدید آمار مبتلایان افزایش پیدا کند و بازار را تعطیل و دوباره بازاری را خانه نشین کنند! یعنی مثل همیشه تاوان ندانم کاری مسئولان را باید مردم بدهند.

نکته جالب اینجاست که به نظر می رسد حتی متولیان بهداشت هم از این کرونا بهره برداری خود را دارند به طوری که در هر تالاری و برای هر مراسمی نیرویی را مستقر کرده اند که در ازای تب سنجی و رصد رعایت نکات بهداشتی و دیگر موارد از صاحب تالار مبلغ 200 هزار تومان اخذ می کند! هرچند رئیس مرکز بهداشت مدعی است این کار توسط بخش خصوصی حوزه بهداشت انجام می شود اما درباره قانونی بودن این اقدام پاسخی نداده اند! معلوم نیست واقعاً چه نیازی به گرفتن هزینه است؟ مگر نه اینکه وظیفه نظارت بر اماکن عمومی بر عهده مجموعه بهداشت است پس چرا با این عنوان که بخش خصوصی کار می کند از تالارها هزینه می گیرند؟! هزینه ای که بارها مورد اعتراض صاحبان تالارها قرار گرفته و معتقدند این کار نه قانونی است و نه اخلاقی!

با این وجود از یک طرف باید متولیان نظارتی در خصوص این نیروی بخش خصوصی و دریافت 200 هزار تومان از تالارها برای هر مراسم شفاف سازی کرده و پاسخ دهند و از طرف دیگر بگویند حالا که وضعیت شهرستان به زرد رسیده درباره برگزاری کنسرت و اقدام بی تدبیرانه ای که داشته اند چه خواهند کرد؟!

کد خبر 26645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha