مواد ضد عفونی‌کننده در داروخانه‌های سراسر آذربایجان‌غربی توزیع می شود

سرویس آذربایجان غربی- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تمامی داروخانه‌های آذربایجان‌غربی تا اواخر هفته از مواد ضدعفونی کننده اشباع شده و مشکلی از لحاظ دسترسی مردم به این مواد نخواهیم داشت.

به گزارش کردپرس، روز گذشته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از توزیع فاز اول محلول‌های ضدعفونی کننده در ۸۰ داروخانه ارومیه خبر داد.

اخیرا در راستای تامین نیاز استان به مواد ضد عفونی کننده، مجوزهای لازم برای راه اندازی و تغییر خط تولید برخی از کارخانه ها صادر شده است.

در حال حاضر در سه کارخانه استان الکل و مواد اولیه تولید مواد ضد عفونی با ظرفیت بسیار بالا تولید می شود و مجوزهای جدید هم اضافه شده است.

امروز نیز معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: تا روز سه شنبه این هفته در کل داروخانه های استان این توزیع انجام خواهد شد و مشکلی از بابت مواد ضد عفونی نخواهیم داشت.

غفارزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده طی چند روز اخیر پروانه تولید گرفته اند، در جمع خبرنگاران گفت: با فعال شدن و به چرخه تولید وارد شدن این کارخانه ها دیگر جای نگرانی در کمبود مواد ضد عفونی‌کننده وجود ندارد و تا اواخر هفته پیش رو تمام داروخانه‌های استان از مواد ضد عفونی‌کننده اشباع خواهند شد.

او در خصوص توزیع دستکش های بهداشتی هم گفت: از روز یکشنبه و دوشنبه توزیع دستکش نیز در داروخانه‌های آذربایجان‌غربی به روال عادی بازگردد.

کد خبر 255354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha