آغاز گام ششم طرح شهید سلیمانی در سنندج

سرویس کردستان - رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج از آغاز اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، جهانبخش یوسفی با اشاره به اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در شهرستان سنندج، گفت: در طرح مذکور شناسایی و رهگیری و رصد مبتلایان و بیماریابی پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دارای پشتوانه علمی و همراه با انگیزه‌های دینی، جهادی و انسانی است ضمن اینکه تاکنون پنج گام در قالب طرح شهید سلیمانی با موفقیت اجرا شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج با بیان اینکه در گام ششم، طرح مذکور به شناسایی، رهگیری و رصد مبتلایان و بیماریابی می‌پردازد، افزود: این طرح با استفاده از تست‌های سریع و حمایت‌های بهداشتی و درمانی در منزل انجام می‌شود.

یوسفی با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون جهت لکه گیری افراد واکسن نزده و انجام سریع  واکسیناسیون دُز سوم، ادامه داد: به دنبال توسعه پایگاه‌های سیار هستیم.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مردم در این طرح مد نظر است تا در برابر بیماری خودمراقبتی داشته باشند، یادآور شد: آموزش و اطلاع‌رسانی، واکسیناسیون، بیماریابی، اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی، استفاده از فناوری‌های نوین با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، قوه قضاییه، کمیته امداد، بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب این طرح انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج بیان کرد: حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ جهت لکه‌گیری افراد واکسن نزده و انجام سریع‌تر واکسیناسیون دُز سوم افراد بالای ۱۸ سال، ضروری است.

وی به توانمندسازی مردم، آموزش و اطلاع‌رسانی، مراقبت، نظارت و حمایت که از اهداف این طرح با هدف خودمراقبتی برابر بیماری کرونا است، اشاره کرد و گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون،‌ پیگیری افراد پرخطر، تزریق دُز سوم واکسن، جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی بوده و پس از این باید به سمت آموزش و اقناع‌سازی افرادی برویم که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند.

کد خبر 25436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha