آخرین کلانشهر / بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ کرمانشاه، آخرین کلانشهر کشور است که پس از گذشت نزدیک به 6 ماه از برگزاری انتخابات شوراها، عاقبت شهردار جدید آن انتخاب شد. خبرگزاری کردپرس در قالب یک گزارش به مرور روند انتخاب شهردارها در کلانشهرهای کشور از جمله کرمانشاه پرداخته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس _ انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران برگزار شد و نزدیک به 6 ماه از انتخاب ترکیب شورای شورای شهر کرمانشاه می گذرد. هر چند این استان دو ماه ابتدایی را درگیر تعیین تکلیف دو تن از اعضای خویش بود ولی با اینحال بقیه ماه ها را با جلسات بدون حد نصاب و یا بدون خروجی مثبت سپری کرد.

اولین کلانشهرها در ماراتن انتخاب شهردار

در میان 9 کلانشهر کشور، قم پیشتاز انتخاب شهردار جدید است و اعضای شورای این شهر در ۱۶ مردادماه سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قبلی را در مقام خود ابقا کردند. تهران با وجود گستردگی ها و پیچیدگی هایش، دومین کلانشهری است که در ۱۷ مردادماه علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت برگزید. در ادامه این روند شورای کلانشهر مشهد در ۲۴ مردادماه، سید عبداله ارجائی به عنوان شهردار برگزید.
در ۳ شهریورماه شورای شهر شیراز پس از بررسی برنامه‌های گزینه‌های تصدی شهرداری شیراز، عاقبت کلید شهرداری را به سیداحسان اصنافی سپرد و به فاصله یک روز و در ۴ شهریور علی قاسم زاده به شهردار جدید اصفهان انتخاب شد. در ادامه در ۷ شهریورماه نیز مصطفی سعیدی ‌سیرایی به عنوان شهردار کلانشهر کرج انتخاب شد. در ۸ شهریور ماه تبریز و اهواز دو کلانشهری بودند که شهردار جدید خود را انتخاب کردند. عباس رنجبر شهر دار تبریز و رضا امینی هم به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

کرمانشاه؛ آخرین کلانشهر

تا 8 شهریور ماه پرونده انتخاب شهردار در 8 کلانشهر کشور بسته شد ولی کشمکش بر سر انتخاب شهردار کرمانشاه به عنوان آخرین کلانشهر تا روز گذشته ادامه داشت. عاقبت پس از گذشت نزدیک به شش ماه در جلسه عصر دیروز شورای شهر کرمانشاه در آستانه آغاز فصل زمستان، نادر نوروزی با 11 رای به عنوان شهردار جدید انتخاب کرد.
در واقع کرمانشاه در ماراتن انتخاب شهردار در کلانشهرها با فاصله بسیار، آخر شد. همانگونه که در تعیین تکلیف استاندار فعلی و یا انتخاب استاندار جدید، در رتبه آخر قرار دارد.

کد خبر 23222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha