کارزار جمع‌آوری امضا در محکومیت حملات شیمیایی ترکیه به اقلیم کردستان

سرویس ترکیه - کردهای مقیم آلمان با راه انداختن کارزاری در محکومیت حملات شیمیایی ترکیه به اقلیم کردستان اعتراض خود را نسبت به سکوت جامعه بین المللی در این باره اعلام کردند.

به گزارش کردپرس، کنفدراسیون جوامع کردستانی مقیم آلمان (KON-MED) کارزاری برای جمع‌آوری امضا در محکومیت حملات شیمیایی حکومت ترکیه به اقلیم کردستان، و اعتراض به سکوت دولت آلمان در برابر این حملات آغاز کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی این سازمان هم حملات شیمیایی حکومت ترکیه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) در اقلیم کردستان و هم سکوت نیروهای بین‌المللی بویژه دولت آلمان نسبت به این حملات محکوم شده اند.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است: «از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) می‌خواهیم که به تحقیق در مورد به کارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط ترکیه بپردازد. ما خواهان محکوم شدن حملات شیمیایی حکومت ترکیه هستیم. ما خواهان آن هستیم که همکاری مجرمانه با حکومت رجب طیب اردوغان پایان پذیرد و مجازات لازمه از جهت اقتصادی و سیاسی درباره آن در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا اعمال شود.»

KON-MED از حکومت آلمان به عنوان مهمترین شریک اقتصادی ترکیه خواسته است تا دست از حمایت حکومت ترکیه - که ده ها سال است حقوق بین المللی را به شیوه ای آشکار نقض می کند - بردارد. همچنین حکومت آلمان با توجه به جایگاه و تاثیر خود باید بر حکومت ترکیه برای نشستن بر سر میز مذاکره فشار بیاورد.

KON-MED از کردها و همه مردم طرفدار دموکراسی خواسته است تا با مشارکت در این کارزار نارضایتی خود را نسبت به حملات شیمیایی اعلام کنند.

کد خبر 21107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha