شرکت دادستان پرونده انحلال HDP در اجلاس دادستان های کشورهای ترک

سرویس ترکیه - بکر شاهین دادستانی که پرونده انحلال HDP را تشکیل داد در اجلاس دادستان های ارشد کشورهای ترک در باکو شرکت کرد.

به گزارش کردپرس، «بکر شاهین» دادستانی که دادخواست انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را تشکیل داده بود برای شرکت در نشست دادستان های ارشد کشورهای تُرک به باکو سفر کرد.

به نوشته آناتولی، نخستین نشست دادستان‌های ارشد کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای ترک‌ به میزبانی کامران علی‌اف، دادستان کل جمهوری آذربایجان در باکو پایتخت این کشور برگزار شد.

بکر شاهین دادستانی که ماموریت انحلال HDP را در پرونده خود دارد، به همراه دادستان‌های ارشد کشورهای قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، و میرواحد عظیم‌اف، معاون دبیرکل شورای ترک در این نشست حضور پیدا کرد.

لازم به ذکر است بکر شاهین با وجود این که از بین ۵ نامزد معرفی شده توسط دیوان عالی ترکیه نفر چهارم شده و اولویت خدمت در این جایگاه را نداشته است، با دستور مستقیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور برای این کار منصوب شده است.

اپوزیسیون ترکیه اخیرا فهرستی از مدیران، بوروکرات ها و اعضای قوه قضائیه تهیه کرده است که به دلیل پیروی از دستورات مستقیم حکومت مرتکب جرم شده اند و قرار است در حکومت آینده محاکمه شوند. به نظر می رسد بکر شاهین نیز به دلیل شیوه انتصابش همچنین به دلیل پرونده های سیاسی غیر قانونی مانند پرونده انحلال HDP و درخواست ممنوعیت فعالیت سیاسی برای 451 تن از اعضای این حزب و فعالان کرد، در این فهرست جای گرفته باشد.

کد خبر 20319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha