تجلیل از بانوی فوتبالیست قروه ای/تأکید بر حمایت از ورزشکاران

سرویس کردستان- شورای شهر قروه با تأکید بر حمایت از ورزشکاران شهرستان و توجه به افزایش سرانه ورزشی از «زهره جلالی» بانوی فوتبالیست و دعوت شده به تیم ملی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اعضای شورای شهر قروه در نشستی از «زهره جلالی» قوتبالیست ملی پوش قروه ای در راستای حمایت از ورزشکاران به ویژه قهرمانان ملی پوش تجلیل کردند.

در این نشست رئیس شورای شهر قروه با تأکید بر توجه به حوزه ورزش در شهرستان، عنوان کرد که در 6 ماهه دوم سال 99 توسط شورای پنجم بیش از 170 میلیون تومان به هیئت های ورزشی کمک شد.

«یحیی رستمی» هدف از کمک به هیئت های ورزشی را توجه به جامعه سالم با وجود افراد سالم دانست و گفت: کمک به ورزشکاران برای ایجاد انگیزه لازم است و در واقع این افراد به عنوان الگوی جامعه باید مورد حمایت قرار گرفته و از قهرمانیهای آنان تجلیل شود.

او به تصوب مبلغ 40 میلیون تومان برای کمک به هیئت های ورزشی در شورای قبل اشاره کرد و خواستار ساماندهی این نوع کمک ها توسط اداره ورزش و جوانان شد.

«رستمی» در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی در بدنه شهرداری همانند آتش نشانی هم بیان کرد که چند سال پیش از طرف شهرداری درباره استخدام ورزشکاران مدال آور و ملی پوش وعده هایی داده شد اما این وعده ها هیچکدام به مرحله عمل نرسید.

در ادامه این نشست یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم ضمن تأکید بر حمایت از ورزشکاران خواستار توجه اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی در این زمینه شد. به گفته «پیمان صادقی» کمک هایی که از طرف شورا برای ورزش شده دیده نمی شود و نیاز است این کمک ها برای ورزشکاران باشد نه اینکه هزینه آب و برق و ... شود.

همچنین «میلاد خادیان» سخنگوی شورا هم گفت که ورزشکاران نباید مطالباتشان فقط از شورای شهر و شهرداری باشد بلکه از همه ارگان ها باید درخواست حمایت کنند به هر حال استخدامی شهرداری محدود است و ارگان های دیگر هم باید پای کار بیایند.

دیگر عضو شورای شهر هم در این نشست بر استخدام ورزشکاران قهرمان تأکید کرد و خواستار هدفمند شدن کمک های شورای شهر به هیئت های ورزشی شد. «محمد هادی مرادیانی» از درآمد پایدار در امور ورزشی گفت و اینکه 6 درصد از درآمدی که به حساب شهرداری واریز می شود برای امر ورزش به اداره ورزش و جوانان داده می شود اما این تنها کفایت نمی کند و نیاز است حمایت ها افزایش یابد.

در ادامه سرپرست شهرداری قروه هم با بیان اینکه باید برای توسعه ورزش به سمت و سوی حمایت از قهرمانان ورزشی حرکت کرد، افزود: در قروه ایجاد و تأسیس یک باشگاه ورزشی تحت نظر شهرداری ضروری است و در واقع ورزشکار برای هز منطقه ای یک برند به حساب می آید که باید دیده شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قروه هم در این نشست از فعالیت 3 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته بیمه شده در قالب 27 هیئت خبر داد. به گفته «روح الله برزگر احسان» در حال حاضر در شهرستان 43 هیئت ورزشی وجود دارد که از این تعداد 27 هیئت فعال هستند که این هیئت های فعال در 14 سالن ورزشی که دست بخش خصوصی است تمرین دارند.

او تعداد سالن های ورزشی در سریش آباد را 3 مورد، در دلبران و دزج را 2 مورد دانست و از 34 سانتی متر سرانه ورزشی مخصوص شهرستان خبر داد و تصریح کرد که این میزان باید حداقل یک متر به ازای هر نفر باشد و نیاز است این سرانه ورزشی افزایش یابد.

«بزرگر احسان» هم با اشاره به ساماندهی کمک های مالی، بیان کرد که هرگونه کمک مالی باید برای هیئت های ورزشی باشد نه اشخاص و برای استخدام قهرمانان ورزشی هم اگر واقعاً عملی شود در تقویت روحیه و ایجاد انگیزه همه قهرمانان چه ملی پوشان و چه فدراسیونی ارزشمند خواهد بود.

او هم ایجاد یک باشگاه ورزشی توسط شهرداری را هم ضروری دانست.

در پایان این نشست از «زهره جلالی» فوتبالیست قروه ای دعوت شده به اردوی تیم ملی بانوان و بازیکن تیم ملی بزرگسال بانوان تجلیل شد.

- مصاحبه اختصاصی با این بانوی فوتبالیست قروه ای را به زودی در کردپرس خواهید خواند...

کد خبر 18693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha