۵ درصد تستهای کرونا در مرز مهران مثبت شد

سرویس ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مجموع ۴ تا ۵ درصد کل تست‌های گرفته شده در مرز مهران، مثبت یا علامت‌دار بودند که مشخصات این افراد به وزارتخانه و دانشگاه‌های محل زندگی افراد ارسال شد تا ادامه مراقبت‌ها در استان مقصد انجام شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جمیل صادقی‌ فر در کارگروه رسانه ای کرونا بیان کرد: از عمده افراد معمولا در اکثر اوقات مگر در مواقع بسیار شلوغ تست گرفته می‌شد و در مجموع ۴ تا ۵ درصد کل موارد مثبت یا علامت‌دار بودند که مشخصات این افراد به وزارتخانه و دانشگاه‌های محل زندگی افراد ارسال شد تا ادامه مراقبت‌ها در استان مقصد انجام شود.

وی گفت: بر اساس تکالیف انجام شده، تست فقط از زائران ورودی گرفته می‌شد مگر اینکه افرادی در محوطه پایانه برای تست دادن داوطلب شده باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کادر درمان که اولین گروهی بود با زائران مواجه می‌شد، متشکل از مراکز بهداشت ۱۲ گانه شهرستان‌های استان و دانشگاه‌های کرمانشاه و همدان و جمعیت هلال احمر و مراکز درمانی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بود.

صادقی فر تعداد پرسنل حاضر در مرز را مجموعا ۱۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: امسال در زمینه بیماریابی، تست سلامت غذا و آب و گندزدایی نیز اقدامات لازم انجام شده است.

کد خبر 18401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha