واکسن کرونا نزنید؛ از دریافت خدمات اجتماعی محروم می شوید

سرویس آذربایجان غربی- رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: از اول آبان ماه طرح هوشمندسازی محدودیت های اجتماعی در مهاباد اجرا می‌شود و در این طرح افرادی که هنوز به واکسینه کردن خود اقدام نکرده اند، از دریافت برخی خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، قاسم امینی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون تا پایان آبان ماه باید به ۸۰ درصد در شهرستان مهاباد برسد، افزود: در حال حاضر کمتر از ۲۰ روز فرصت داریم چرا که طرح هوشمندسازی محدودیت‌های اجتماعی واکسن‌کرونا آغاز می‌شود و اگر افراد واکسینه نشده باشند از ارائه برخی خدمات اجتماعی محروم می شوند.

او ادامه داد: تا زمانی که ۲۱ روز تا یک ماه از دوز واکسن نگذشته باشد ایمنی لازم در فرد شکل نمی گیرد لذا کسانی که نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند باید سریعتر نسبت به دریافت هر دو دز واکسن خود اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: برگه تزریق واکسیناسیون که در زمان واکسن تزریق واکسن به افراد داده می‌شود تنها برای اعلام زمان و نوبت واکسن است و ارزش قانونی ندارد.

امینی تاکید کرد: با توجه به احتمال سوء استفاده‌ از این کارت ها، شهروندان باید تا صدور کارت دیجیتال منتظر باشند و یا با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت نسبت به دریافت کارت واکسن دیجیتال اقدام کنند.

به گزارش کردپرس، در مهاباد ٨ پایگاه واکسیناسیون و یک پایگاه سیار به صورت اتوبوس در مهاباد راه اندازی شده است. مجموع کل واکسن‌های تزریق شده در شهرستان مهاباد ۱۴۰ هزار مورد بوده که ۱۰۷ هزار نفر نوبت اول و ۳۳ هزار نفر نوبت دوم را دریافت کرده اند و افراد زیادی برای دریافت دز دوم واکسن خود اقدام نکرده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از هم اکنون تمامی افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده اند می توانند در سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به رایگان دریافت کنند.

برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیتهای مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.

کد خبر 18353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha