بیش از ۱۲۲۸۳ تست کرونا از زائران در مرز مهران گرفته شد

سرویس ایلام - معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با کردپرس به تشریح آخرین اقدامات بهداشتی انجام گرفته در مرز مهران پرداخت و اعلام کرد: بیش از ۱۲۲۸۳ تست کرونا از زائران در مرز مهران گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمیل صادقی فر گفت: کل نیروهای درگیر در بیماریابی و مراقبت مرزی در مهران 151 نفر هستد که به صورت 24 ساعته به ارائه خدمات بیماریابی، نمونه گیری و آموزش های لازم با محوریت بیماری کرونا مشغول هستند.

وی افزود: این نیروها مربوط به حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه، نیروهای مسلح (سپاه، ناجا و ارتش)، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی همدان و هلال احمر هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص آخرین آمارهای بازگشت زائران از مرز مهران در حوزه بهداشت گفت: از مورخ ۲۸ /۶/ ۱۴۰۰ (۱۲صفر) تا ساعت ۸ صبح مورخ ۰۸/۷/ ۱۴۰۰ (۲۳ صفر) در پایانه مرزی مهران از بیش از ۱۲۲۸۳ نفر تست به عمل آمده است و ضمن درج مشخصات افراد و اطلاع به استان های مقصد، برای افراد علامت دار و مثبت آموزش های لازم ارائه شده است.

او گفت: به جز کرونا، در مورد بیماری هایی از جمله آنفلوآنزا، التور، سایر بیماری های گوارشی و مسمومیت ها نیز نمونه گیری و بیماریابی لازم در دستور کار مراقبین سلامت پایانه مرزی است.

صادقی فر با بیان اینکه خدمات نیروهای بهداشتی بدون یک دقیقه وقفه به صورت شبانه روز و در سه شیفت در دست انجام است، تاکید کرد: تا خروج آخرین زائر مراقبت های سلامت در پایانه مرزی بر اساس نظام مراقبت سندرومیک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 18173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha