حمله نژادپرستانه به کارگران کرد در بایبورت

سرویس ترکیه - کارگران فصلی کرد اهل آمد، که برای کار به بایبورت رفته بودند مورد حمله گروهی نژادپرستانه قرار گرفته و بسیاری از آنان مجروح شدند.

به گزارش گردپرس، کارگران فصلی کُرد اهل آمد (دیاربکر)، که برای کار در بخش کشاورزی به بایبورت رفته بودند، مورد حمله گروهی از افراد نژادپرست قرار گرفته و بسیاری از آنان زخمی شدند.

اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن عده ای از افراد نژادپرست در حال حمله به کارگران فصلی کرد و ضرب و شتم آنها هستند. آنگونه که حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفته است، این فیلم مربوط است به حمله به گروهی از کارگران فصلی کرد اهل آمد که برای کار به بایبورت رفته اند و در آنجا مورد ضرب و شتم گروهی از نژادپرستان قرار گرفته اند. در این فیلم نیروهای ژاندارمری در حالی دیده می شوند که هیچ تلاشی برای نجات کارگران از دست مهاجمان نمی کنند.

HDP با انتشار پستی در صفحات مجازی خود نوشت: «برای کارگران فصلی کُرد، شهروندانی که در نتیجه حمله نژادپرستانه مجروح شدند آرزوی سلامتی داریم و گفتمان نفرتی را که در نتیجه تفکر نژادپرستانه و همسان سازانه توسط رژیم کاخ نشین ایجاد شده است، محکوم می کنیم.»

اتحادیه کارگران نیز با انتشار این خبر آن را تایید کرده و اعلام کرده است که این کارگران فصلی که برای کار در بخش کشاورزی به بایبورت رفته بودند مورد حمله نژادپرستانه قرار کرفته اند.

گفتنی است از ابتدای تابستان سال جاری تا کنون کارگران فصلی کرد که برای امرار معاش مجبور به کار در بخش کشاورزی در شهرهای دیگر هستند، بارها مورد حمله و ضرب و شتم گروه های ملی گرای افراطی قرار گرفته اند. نیروهای پلیس و ژاندارمری نیز با این گروه ها همراه شده و هیچ مداخله ای برای نجات جان این کارگران نکرده اند.

کد خبر 17396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha