سرویس کردستان – مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۸ هزار و ۶۹۱  تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم گرفته شده است.

به گزارش کُرد پرس، حسن محمودی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون ۸ هزار و ۶۹۱ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۳ هزار و ۱۲۷ نفر مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح شهید سلیمانی توسط یک هزار و ۳۰۴ تیم از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، افزود: در هفته گذشته ۳۲ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های طرح شهید سلیمانی انجام شده و یک هزار و ۵۰۶ نفر طی مدت زمان یاد شده در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان عنوان شده تا این لحظه تیم‌های مذکور به ۹ هزار و ۷۴۰ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، ادامه داد: به ۲ هزار و ۸۵۷ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

محمودی با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا، یادآور شد: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی اهمیتی نسبت به رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مبتلایان نیز افزایش یافته‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به آمار بستری‌ها و مبتلایان در استان اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات تا قطع زنجیره بیماری ضروری است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود، گفت: در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل کنند.

کد خبر 16729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha