مهمترین تحولات روز سه شنبه 7/12/1397 در ترکیه

  • درخواست رئیس حزب سعادت از عبدالله گل و احمد داوود اوغلو برای پیوستن به این حزب

تمل کرم اله اوغلو، رئیس حزب سعادت ترکیه در اظهاراتی با اشاره به بحث های به وجود آمده پیرامون احتمال تأسیس حزب جدید توسط عبدالله گل، احمد داوود اوغلو و علی باباجان، گفت: ما حزب سعادت هستیم درهای ما بر روی کسانی که می خواهند با ما یک سیاست مشترک را دنبال کنند و تفکرات ما را تأیید می کنند، باز است.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: آمریکا استراتژی خاصی در سوریه ندارد

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه تفکرات و مواضع مختلفی در این کشور مطرح شد که این موضوع نشان دهنده آن است که آمریکا استراتژی خاصی در خصوص سوریه ندارد.

  • سخنگوی CHP در پارلمان ترکیه خطاب به رجب طیب اردوغان: چه کسی برای اولین بار از کلمه «کردستان» استفاده کرد؟

فائق اوزترک، معاون و سخنگوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر این که "مگر منطقه ای به نام کردستان وجود دارد؟" عنوان کرد: در این کشور چه کسی در سال 2013 برای اولین بار کلمه کردستان را استفاده کرد؟

  • رئیس جمهور ترکیه: ترکیه شرق آناتولی و جنوب شرق آناتولی دارد، کردستان ندارد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: ما شرق آناتولی و جنوب شرق آناتولی داریم، ما کردستان نداریم.

  • دیدار وزیر کشور ترکیه با معاون وزیر کشور ایران در آنکارا

حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور ایران که به منظور شرکت در چهارمین نشست کارگروه همکاری وزاری کشور ترکیه – ایران به آنکارا سفر کرده است، با سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: جماعت گولن و PKK ائتلاف ملت را مدیریت می کنند

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به ائتلاف های به وجود آمده میان احزاب سیاسی در آستانه انتخابات شهرداری ها در ترکیه گفت: ائتلاف ملت را جماعت گولن و PKK مدیریت می کنند.

  • رهبر اپوزیسیون ترکیه: بحران اقتصادی واقعی در ترکیه تازه شروع شده است

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به وجود یک بحران اقتصادی در ترکیه گفت: بحران اقتصادی واقعی در ترکیه تازه شروع شده است.

  • رئیس شرکت نظرسنجی اوراسیا: پیروزی نامزد CHP در آنکارا قطعی است

کمال اوزکراز، رئیس شرکت نظرسنجی اوراسیای ترکیه در اظهاراتی گفت: پیروزی منصور یاواش، نامزد ائتلاف ملت در برابر مهمت اوزهاسکی، نامزد ائتلاف جمهور در آنکارا قطعی است. اختلاف آراء در آنکارا بیش از 10 درصد است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 106254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha